пʼятниця, 5 вересня 2014 р.

1 cеместр. 9 клас. Інформатика. Календарно-тематичне планування








9 клас


Зміст навчального матеріалу
год
Дата

1. Інформація. Інформаційні процеси та системи
2

1.                 
Поняття про інформацію та способи її подання. Дані. Різновиди інформаційних повідомлень. Вимірювання обсягу даних. Поняття про інформаційну надлишковість повідомлень. Способи подання і кодування повідомлень, двійкове кодування. Вимірювання довжини двійкового коду. Інформаційні процеси: отримання, збирання, зберігання, пошук, обробка і передавання інформації.
1

2.                 
Об’єкти та їх властивості.
Поняття про інформаційні системи та технології. Види інформаційних систем. Поняття про апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи. Етапи розвитку та сфери застосування інформаційних технологій.
Поняття про інформаційну культуру та інформатичну компетентність. Інформатика як наука та галузь діяльності людини.
1


2. Апаратне забезпечення інформаційних систем
3

3.                 
Типова архітектура персонального комп’ютера. Класифікація та призначення апаратних засобів: пристроїв введення, виведення, зберігання та обробки інформації.
1

4.                 
Класифікація та основні характеристики процесорів. Принцип дії та основні характеристики найбільш поширених видів запам’ятовуючих пристроїв: дискових накопичувачів, оперативної та флеш-пам’яті. Класифікація та основні характеристики принтерів. Відеосистема комп’ютера, призначення та основні характеристики її складових: монітора, відеоадаптера та відеопам’яті. Мультимедійне обладнання. Комунікаційні пристрої.
1

5.                 
Історія розвитку обчислювальної техніки. Покоління ЕОМ.
Правила техніки безпеки під час роботи на комп’ютері.
Практична робота № 1. Робота з клавіатурним тренажером.
1


3. Системне програмне забезпечення
7

6.                 
Загальні відомості про системне, службове та прикладне програмне забезпечення. Класифікація, основні функції та складові операційних систем. Поняття про ядро операційної системи, інтерфейс користувача, драйвери та утиліти. Різновиди інтерфейсу користувача.
1

7.                 
Поняття файлової системи, відмінності між поширеними файловими системами. Поняття файлу, каталогу. Ім’я файлу та каталогу, розширення імені файлу. Імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв, шлях до файлу.
1

8.                 
Робота з основними елементами графічного інтерфейсу користувача операційної системи. Використання вікон, меню, елементів керування.
 Практична робота № 2. Робота з інтерфейсом користувача операційної системи.
1

9.                 
Робота з об’єктами файлової системи: створення, копіювання, перейменування, переміщення та видалення об’єктів. Використання ярликів. Використання буфера обміну.
 Практична робота № 3. Робота з об’єктами файлової системи.
1

10.            
Запуск на виконання програм. Типи файлів. Зв’язок типів файлів з програмами та з розширеннями імен файлів.
1

11.            
Пошук інформації на комп’ютері. Використання автономної та онлайнової довідки операційної системи.
Практична робота № 4. Пошук інформації на комп’ютері.
1

12.            
Встановлення й видалення програм. Відновлення видалених даних. Програма перевірки й очищення дисків. Дефрагментація дисків. Контрольні точки відновлення операційної системи.
1


4. Службове програмне забезпечення
3

13.            
Поняття комп’ютерного вірусу. Історія та класифікація вірусів і троянських програм. Призначення, принцип дії та класифікація антивірусних програм.
1

14.            
Робота в середовищі антивірусної програми. Правила профілактики зараження комп’ютера вірусами.
Практична робота № 5. Захист комп’ютера від вірусів.
1

15.            
Стискання, архівування та розархівування даних. Архіватори та операції з архівами.
Запис інформації на оптичні носії. Форматування та копіювання дисків.
Практична робота № 6. Архівування та розархівування даних.
1

ІІ семестр

5. Комп’ютерні мережі
6


5.1. Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі
3

16.            
Поняття про глобальну та локальну комп’ютерні мережі. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Поняття про сервер та клієнтський комп’ютер. Мережні протоколи.
1

17.            
Поняття робочої групи, домену, користувача й сеансу користувача; вхід у локальну мережу. Поняття про права доступу до ресурсів. Навігація локальною мережею.
1

18.            
 Спільне використання файлів і папок. Надання доступу до ресурсів. Спільне використання принтерів і спільний доступ до глобальної мережі.
Віддалене керування комп’ютером.
Практична робота № 7. Спільне використання ресурсів локальної мережі.
1


5.2. Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті
3

19.            
Призначення й структура мережі Інтернет. Протоколи Інтернету. Адресація в Інтернеті, поняття IP-адреси, доменного імені та URL-адреси. Способи підключення до Інтернету, функції провайдера. Служби Інтернету. Поняття гіпертекстового документа, гіперпосилання, веб-сторінки та веб-сайту. Поняття всесвітньої павутини та навігація нею.
1

20.            
Використання та настроювання браузера. Вибір системи кодування під час перегляду веб-сторінок. Збереження веб-сторінок та їх фрагментів на локальному комп’ютері. Використання списку сайтів, обраних для швидкого доступу.
1

21.            
Засоби пошуку інформації в Інтернеті. Принципи функціонування веб-каталогів та пошукових систем. Стратегії пошуку інформації.
Практична робота № 8. Пошук інформації в Інтернеті.
1


6. Основи роботи з текстовою інформацією
4

22.            
Призначення, можливості і класифікація систем обробки текстів.
Огляд середовища текстового процесора. Формати файлів документів. Створення, відкриття й збереження текстового документа. Використання довідкової системи текстового процесора.
1

23.            
Введення й редагування тексту.
Виділення фрагментів тексту та операції з ними. Перевірка правопису. Пошук та автоматична заміна текстових фрагментів.
1

24.            
Форматування шрифтів і абзаців.
Практична робота № 9. Введення, редагування й форматування тексту.
1

25.            
Робота з кількома документами.
Практична робота № 10. Робота з текстовими фрагментами.
1


7. Компютерна графіка
6

26.            
7.1. Засоби перегляду й перетворення графічної інформації
Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості. Колірні системи. Призначення та класифікація засобів обробки графічних даних.
Формати графічних файлів. Засоби перегляду зображень та перетворення графічних форматів.
1


7.2. Основи растрової графіки
2

27.            
Джерела й параметри растрових зображень. Поняття про роздільну здатність, глибину кольору та їх зв’язок з якістю растрових зображень. Робота в середовищі редактора растрової графіки: робота з файлами, використання інструментів малювання, виділення фрагментів малюнку, їх переміщення та копіювання.
1

28.            
Створення текстових написів. Настроювання кольору.
Практична робота № 11. Створення растрових зображень.
1


7.3. Основи векторної графіки
3

29.            
Принципи побудови й обробки векторних зображень.
Засоби графічного редактора, вбудованого у середовище офісних програм; створення простих векторних зображень. Інструменти малювання. Малювання геометричних фігур. Операції з об’єктами.
1

30.            
Зафарбування об’єктів, встановлення параметрів заливки. Створення малюнків з кривих і ламаних.
1

31.            
Багатошарові зображення, керування розміщенням об’єктів за шарами. Вирівнювання й групування об’єктів. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування.
         Практична робота № 12. Створення векторних зображень.
1



Зміст




Розподіл навчальних годин  

№ розділу
Розділ навчальної програми
Кількість годин
1
Інформація. Інформаційні процеси та системи
2
2
Апаратне забезпечення інформаційних систем.
4
3
Системне програмне забезпечення
7
4
Службове програмне забезпечення.
3
5
Комп’ютерні мережі
6
6
Основи роботи з текстовою інформацією
5
7
Комп’ютерна графіка
7

Всього
34

Навчально-методичні засоби

Апаратні засоби

·   Робоче місце вчителя (системний блок, монітор, клавіатура, миша, звукові колонки, принтер, сканер, цифрові камери, проектор тощо) забезпечує введення, обробку, відображення, зберігання, виведення інформації на принтер, проектор, колонки, доступ для робочого місця учня до мережі Інтернет.
·   Робоче місце учня (системний блок, монітор, клавіатура, миша, навушники з мікрофоном) забезпечує введення, обробку, відображення, зберігання, виведення інформації, роботу в локальній мережі.
·   Комунікаційне обладнання забезпечує обмін даними між комп’ютерами та доступ до мережі Інтернет.

Програмні засоби

·   Операційна система Windows забезпечує набуття учнями вмінь і навичок використання системного програмного забезпечення, порядку запуску програм та управління ними, файловою системою, введенням і виведенням даних, їх зберіганням на зовнішніх носіях.
·   Антивірусні програми забезпечують набуття учнями вмінь і навичок здійснювати антивірусний захист та проводити антивірусну перевірку комп’ютера.
·   Програми-архіватори забезпечують набуття учнями вмінь і навичок роботи з архівами даних.
·   Графічний редактор Paint забезпечує набуття учнями вмінь і навичок створення, редагування, збері­гання графічних зображень різних типів за допомогою комп’ютера.
·   Текстовий редактор Блокнот та текстовий процесор Microsoft Word забезпечують набуття учнями вмінь і навичок підготовки, редагування, форматування, опрацювання, друкування та зберігання текстових документів за допомогою комп’ютера.
·   Поштова програма Outlook Express забезпечує набуття учнями навичок роботи з електронною поштою.
·   Програма-браузер Internet Explorer забезпечує набуття учнями вмінь і навичок пошуку інформації і перегляду гіпертекстових сторінок.

Педагогічні програмні засоби

·   Тренажер роботи з мишеюдля формування вмінь і навичок роботи з маніпулятором типу «миша».
·   Клавіатурний тренажердля формування вмінь і навичок роботи з клавіатурою комп’ютера.
·   Тренажер редагування текстудля формування вмінь і навичок виправлення помилок у текстовому документі.
·   Контрольно-діагностична система Test-W2для контролю знань учнів, перевірки відповідності знань вимогам навчальних програм, виявлення рівня навчальних досягнень учнів.

·   Компакт-диск з навчально-методичним забезпеченням містить тренажери миші, клавіатури та редагу­вання тексту, контрольно-діагностичну систему Test-W2 з комплектом тестів, навчальні про­грами, поради вчителю щодо організації навчального процесу, календарні плани тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар