неділя, 25 листопада 2018 р.

Практична робота. Форматування комірок в MS Excel


Практична робота С1.
 Табличний процесор MS Excel
Форматування об’єктів
 в клітинках електронних таблиць

Завдання А. На Аркуш1 - в жовту захищену збільшену клітинку А1  з виділеними межами  налаштувати примітку, в якій написані невидимі сині слова: «ПІП учня, клас, дата створення».
1)діапазон жовтих клітинок D2:F5 змінити на  числовий формат;
2) заповнити діапазон клітинок D2:F5 випадковими синіми цілими числами від -100 до 200;
3)перефарбувати межі і заливку цих клітинок D2:F5 в оранжевий колір і захистити ці клітинки; 
4)в червоній клітинці D1 записати збільшену вдвічі суму усіх чисел  діапазону D2:F5 і зробити число невидимим;
5)в жовтій клітинці Е1 записати зменшене на 99% найбільше число із  діапазону D2:F5, і захистити клітинку Е1;
6) в синій клітинці F1 записати збільшене на 127% найменше число із  діапазону D2:F5,  і зробити це число невидимим в F1;  
7)в червоній клітинці G1 записати збільшену в півтора рази кількість додатних  чисел  із діапазону D2:F5, і захистити її;
 8) в клітинці Н1 записати зменшену в чотири рази кількість від’ємних чисел із діапазону D2:F5 і захистити її.
9) в білій клітинці І1 записати кількість парних чисел  діапазону D2:F5 і захистити її.
10) в сірій клітинці К1 записати кількість  чисел, що діляться на 3 націло з  діапазону D2:F5 і захистити її.
11)в фіолетовій клітинці М1 записати кількість  чисел, що діляться на 4 і на 3 націло з  діапазону D2:F5 і захистити її.
12)в зеленій клітинці Р1 записати суму від’ємних непарних і додатніх парних чисел, з  діапазону D2:F5 і захистити її.
Завдання Б.  На Аркуш2 - в зелену захищену збільшену клітинку А1  з виділеними межами  налаштувати примітку, в якій написані невидимі білі слова: «ПІП учня, клас, дата створення».
1) діапазон клітинок В2:С5  змінити загальний формат на текстовий формат;
2) заповнити клітинки із діапазону В2:С5 за допомогою налаштованого списку: ПН, ВТ, СР, ЧТ, ПТ, Сб, НД і захистити діапазон;
3) виділити червоні  межі та пофарбувати слова в синій колір;
4)збільшити розміри символів в усіх клітинках цього діапазону на 9 пт і налаштувати відповідну висоту та ширину клітинок;
5.1) вставити примітку до першої клітинки цього діапазону з текстом «Тяжка робота»  та залити довільним  рисунком із файлу.
5.2)в жовтій клітинці Е1 записати кількість слів ПН та ПТ із  діапазону В2:С5, і захистити клітинку Е1;
6) в синій клітинці F1 записати збільшене на 197% кількість слів ЧТ та НД із  діапазону В2:С5, і зробити це число невидимим в F1;  
7)в червоній клітинці G1 записати збільшену в півтора рази кількість слів ВТ та СР  із діапазону В2:С5 і захистити її;
 8) в клітинці Н1 записати зменшену в чотири рази кількість вихідних днів із діапазону В2:С5 і захистити її.
9) в білій клітинці Т1 записати кількість робочих днів  діапазону В2:С5 і  виділити їх червоним.
10) в сірій клітинці К1 записати кількість  днів, що не є ПН з  діапазону В2:С5 і захистити її.
11)в фіолетовій клітинці М1 записати кількість  днів, що не є ЧТ, не є НД з  діапазону В2:С5 і захистити її.
12)в зеленій клітинці Р1 записати суму  чисел в усіх пофарбованих клітинках, з  Аркушу2 і захистити її.
Завдання 3.  На Аркуш3 змінити формати діапазонів клітинок табличного процесора:
3)G2:J7 - на відсотковий; а) заповнити цей діапазон випадковими дробовими числами від 0 до 1; б) виділити межі та перефарбувати в сіру заливку; в)в червоній клітинці G1 записати кількість чисел цього діапазону, що більше половини; г) в жовтій клітинці Н1 записати кількість чисел, що менші 0,5;  д) в жовтій клітинці Н3 знайти середнє арифметичне чисел цього діапазону; е) збільшити число в жовтій клітинці Н1 в тричі;  є) збільшити число в жовтій клітинці Н3 на 500%. 

Практична робота С2. 
Табличний процесор MS Excel
Форматування об’єктів 
в клітинках електронних таблиць

Завдання 1.  На Аркуш4 змінити формати діапазонів клітинок табличного процесора:
4)Н2:Н8 - на фінансовий; а)заповнити клітинки діапазону із налаштованого  списку: $100;$200;$300; $400;$500;$600;  $700;$800;$900; б)виділити і створити  гістограми в клітинках цього діапазону; в)вставити в першу клітинку діапазону повідомлення для вводу: «Гроші для кредиту»; г) в останню клітинку діапазону Н2:Н8 налаштувати примітку з текстом: «Дата повернення кредитів: 20.12.2021» з текстурною заливкою.
Завдання 2.  На Аркуш5 змінити формати діапазонів клітинок табличного процесора:
5)І2:І8 - на дробовий; а)заповнити клітинки цього діапазону із налаштованого списку: 0,5; 4,02; 1,04; 3,004;  б)виділити і створити точкову діаграму та вивести лінію тренду;  в) виділити і створити  кольорові шкали в цьому діапазоні; в)вставити в першу клітинку діапазону повідомлення для вводу: «Похибки обчисель»; г) в останню клітинку діапазону налаштувати примітку з текстом: «Дата обчислення похибок» з градієнтною заливкою.
Завдання 3.  На Аркуш6 змінити формати діапазонів клітинок табличного процесора:
6)J2:J8 - на експоненціальний; а)заповнити клітинки із налаштованого списку: 5000000; 470000; 3000,000002; 1000,004;  б)виділити діапазон і створити точкову діаграму;  в) знайти лінію тренду та лінію прогнозу; г)побудувати графік на основі чисел діапазону.
Завдання 4.  На Аркуш7 змінити формати діапазонів клітинок табличного процесора:
7)С12:С19 – змінити на текстовий, а) заповнити клітинки із налаштованого списку: ПН, ВТ, СР, ЧТ, ПТ, Сб,НД  б)виділити межі та пофарбувати слова; в) захистити усі клітинки діапазону: г) для захищеної  клітинки С19  створити примітку з текстом та малюнком; д) до клітинки С20 прив’язати малюнок так, щоб  змінювалися межі малюнку разом з межами клітинки; є)для синьої клітинки С12  створити повідомлення для вводу: «Увага! Цілком відкрита інформація.
Завдання 5.  На Аркуш8 виконати:
1)А2 - до клітинки  А2 прив'язати будь-яке зображення, яке змінюється  разом з розмірами клітинки; налаштувати для А2 примітку та невидиме слово: «ПІП учня, клас, дата створення».
2)В5 - в клітинки  В5 вставити  міні-діаграму вигляду «Виграш-програш» для чисел:  9,7,5,3,1; перефарбувати елементи діаграми в різні кольори.
3)С2 – в зелену клітинку С2 з виділеними межами  налаштувати формулу випадкових чисел від 32 до 82. Зменшити  число з клітинки С2 на 10,8% і записати в зелену клітинку С6. Збільшити  число з клітинки С2 на 0,8% і записати в синю клітинку С7.
4)J18 - в оранжеву клітинку з виділеними межами  налаштувати вертикальну орієнтацію: слова: “Excel”.
5)А1- в жовту клітинку з виділеними межами  налаштувати невидиме слово: «ПІП учня».
6)D10:D20 – для клітинок  заповнити числа за допомогою маркера автозаповнення: 2, 4, 6, …. І захисти ці клітинки.
7)В10:В20 - для синіх клітинок  заповнити слова за допомогою маркера автозаповнення: ПН1,ПН2,ПН3 ….
8)G12: G14- до клітинок  прив'язати зображення, які змінюють розміри разом з розмірами клітинки;
9)Н15 - в клітинки  додати  міні-діаграму для чисел:  9,7,5,3,1; перефарбувати елементи діаграми в різні кольори.
10)S12 – в зелену клітинку S12 з виділеними межами  налаштувати формулу випадкових чисел від 297 до 382; в клітинці S13 записати остачу від ділення числа в S12 на 13; знайти неповну часткувід ділення  S12 на 7; знайти найменше число в S13: S14;
11)J18 - в оранжеву клітинку з виділеними межами  налаштувати вертикальну орієнтацію: слова: “Excel”.
12)А1- в жовту клітинку  з виділеними межами  налаштувати примітку та невидиме слово: «ПІП учня, клас, дата створення».







Список літератури рекомендованої для ознайомлення
1.                  Гладкий А.А., Чирник А.А. Excel. Трюки и эффекты. – СПб.: Питер, 2007.– 368 с.: ил.
2.                  Глинський Я.М. Інформатика 8-11 кл. Навч. посібник для загальноосвітніх навчальних закладів: У 2-х кн.. – Кн. 1. Інформаційні технології. 2-е вид. – Львів: ”Деол”, 2002.
3.                  Глинський Я.М. Практикум з інформатики. Навч. Посіб. – 8-ме оновл. вид. – Львів: Деол, СПД Глинський, 2005. – 296 с.
4.                  Глушаков С.В., Сурядный А.С. Персональный компьютер: Учебный курс. – 4-е изд., доп. перераб./ Худож.-оформитель А.С.Юхтман. – Харьков: Фолио, 2002. – 519 с.
5.                  Економічні задачі в Excel/ Упоряд. Н.Вовковінська. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2005.- 112 с. – (Б-ка «Шкільний світ»).
6.                  Зарецька І.Т., Гурій А.М., Соколов О.Ю. Інформатика: Підручник для 10-11 кл. загально освіт.навч.закладів. У 2-х част. Ч. 2. – Х.:Факт, 2004. – 288с., іл.
7.                  Інформатика. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Запоріжжя: Прем’єр, 2003. – 304 с.
8.                  Інформатика 9 клас. Visual Basic/ Бондаренко О.О. – Шепетівка: «Аспект», 2006. – 192 с.
9.                  Информатика. 9 класс. Простейшие статистические характеристики. Начальные сведения из теории вероятностей. Решение прикладных (экономических) задач в Excel/авт.-сост. А.А.Чернов, А.Ф.Чернов. – Волгоград: Учитель, 2006 – 127 с.
10.              Курбатова К.А. Microsoft Excel 2003. Стислий курс.: - М.: Видавничий дім «Вільямс», 2004. – 288 с.: іл.
11.              Макарова Н В. Информатика. 7-9 класс. Базовый курс. Практикум-задачник по моделированию. - СПб.: Питер, 2001. – 176 с.: ил.
12.              Морзе Н.В. Методика навчання інформатики. Ч.2. Методика навчання інформаційних технологій. – К.: Навчальна книга, 2003. – 288с.
13.              Шестопалов Є.А. Інформатика. Базовий курс. ч. 2. – Аспект, 2005. – 144 с.
14.              Угринович Н.Д. Информатика и информационные технологии. Учебное пособие для 10-11 классов. - Г.: Юнимедиастайл, 2002. - 464 с: ил.
15.              Teach Pro Excel. Повчальна система по Microsoft Excel 2000. Для новачків і професіоналів. Мультимедіа технології.

Немає коментарів:

Дописати коментар