Календарний план уроків інформатики в 9 класах.
2 год на тиждень. ІІ семестр 36 год. Н.В.Морзе та інші
«Інформатика 9 клас».
Згідно з навчальною програмою з інформатики з урахуванням
змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Пункт підручника
|
Практична робота
|
9Е
|
9Л
|
9МЮК
|
Примітка
|
Бази даних(10 год)
|
|||||||
32
|
Інструктаж з БЖД. Бази
даних. Поняття та призначення
баз даних. Види бази даних.
|
п.33
|
14.01
|
15.01
|
15.01
|
||
33
|
Реляційна база даних.
Поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці. Способи налаштування
таблиці. Інструктаж з
БЖД. Практична робота 12. Редагування даних у таблиці бази даних.
|
п.34
|
17.01
|
17.01
|
18.01
|
||
34
|
Поняття моделі
«сутність-зв’язок». Налаштування та реалізація зв’язків між таблицями. Інструктаж з БЖД. Практична
робота 13. Редагування зв’язків між таблицями бази даних
ШКОЛА.
|
п.35
|
21.01
|
22.01
|
22.01
|
||
35
|
Поняття форми. Способи
налаштування форм, додавання, видалення, редагування даних у базі даних
ШКОЛА. Інструктаж з
БЖД. Практична робота 14.
|
п.36
|
24.01
|
24.01
|
25.01
|
||
36
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 15. Налаштування, реалізація
форми. Видалення, редагування даних у базі.
|
п.37
|
28.01
|
29.01
|
29.01
|
||
37
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 16. Фільтрація та сортування даних
у таблицях.
|
п.38
|
31.01
|
31.01
|
01.02
|
||
38
|
Автоматизоване
створення та налаштування запитів у базі даних.
|
п.39
|
04.02
|
05.02
|
05.02
|
||
39
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 17. Створення та реалізація бази
даних предметної галузі.
|
п.40
|
07.02
|
07.02
|
08.02
|
||
Алгоритми та
програми(22 год)
|
9Е
|
9Л
|
9МЮК
|
||||
40
|
Основні типи даних в
алгоритмах. Масиви. Рядки. Записи. Поняття одновимірного та
двовимірного масиву.
|
п.41
|
11.02
|
12.02
|
12.02
|
||
41
|
Введення й виведення
значень елементів масиву з логічними, символьними, цілими, дійсними типи
даних.
|
п.42
|
14.02
|
14.02
|
15.02
|
||
42
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 18. Реалізація обчислювальних
алгоритмів на одновимірних масивах. Дії з масивами.
|
п.43
|
18.02
|
19.02
|
19.02
|
||
43
|
Реалізація алгоритмів
знаходження підсумкових величин масиву, що задовольняють заданим умовам.
|
п.44
|
21.02
|
21.02
|
22.02
|
||
44
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 19. Реалізація та тестування
алгоритмів пошук у масиві за певними критеріями.
|
п.45
|
25.02
|
26.02
|
26.02
|
||
45
|
Реалізація та
тестування алгоритмів пошук у масиві за певними критеріями.
|
п.46
|
28.02
|
28.02
|
01.03
|
||
46
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 20. Реалізація та тестування
алгоритмів сортування вибором у масиві.
|
п.47
|
04.03
|
05.03
|
05.03
|
||
47
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 21. Реалізація та тестування
алгоритмів сортування включенням у масиві.
|
п.48
|
07.03
|
07.03
|
12.03
|
||
48
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 22. Реалізація та тестування
алгоритмів сортування обміном у масиві.
|
п.49
|
11.03
|
12.03
|
15.03
|
||
49
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 23. Реалізація та тестування
алгоритмів вставлення елементів у масиві.
|
п.50
|
14.03
|
14.03
|
19.03
|
||
50
|
Поняття двовимірного масиву.
|
п.51
|
18.03
|
19.03
|
22.03
|
||
51
|
Інструктаж з БЖД.Практична
робота 24. Введення й
виведення значень елементів двовимірного масиву.
|
п.52
|
21.03
|
21.03
|
02.04
|
||
9Е
|
9Л
|
9МЮК
|
|||||
52
|
Реалізація та
тестування алгоритмів на двовимірних масивах.
|
п.53
|
01.04
|
02.04
|
05.04
|
||
53
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 25. Реалізація та тестування
алгоритмів на двовимірних масивах.
|
п.54
|
04.04
|
04.04
|
09.04
|
||
54
|
Реалізація та
тестування алгоритмів пошуку в двовимірних масивах.
|
п.55
|
08.04
|
09.04
|
12.04
|
||
55
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 26. Реалізація та тестування
алгоритмів пошуку в двовимірних масивах.
|
п.56
|
11.04
|
11.04
|
16.04
|
||
56
|
Реалізація та
тестування алгоритмів транспонування двовимірних масивах.
|
п.57
|
15.04
|
16.04
|
19.04
|
||
57
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 27. Реалізація та тестування
алгоритмів з функціями від двох змінних.
|
п.58
|
18.04
|
18.04
|
23.04
|
||
58
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 28. Реалізація та тестування
алгоритмів з процедурами.
|
п.59
|
22.04
|
23.04
|
26.04
|
||
59
|
Реалізація та
тестування алгоритмів з процедурами та функціями
|
п.60
|
25.04
|
25.04
|
30.04
|
||
60
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 29. Реалізація та тестування
алгоритмів з процедурами та функціями
|
п.61
|
02.05
|
30.04
|
03.05
|
||
61
|
Реалізація та
тестування алгоритмів з процедурами та функціями
|
п.62
|
06.05
|
02.05
|
07.05
|
||
62
|
Поняття складності
алгоритмів.
|
п.63
|
13.05
|
07.05
|
10.05
|
||
63
|
Інструктаж з БЖД.Практична робота 30. Реалізація та тестування
алгоритмів для систем рівнянь.
|
п.64
|
16.05
|
14.05
|
14.05
|
||
Узагальнення та
систематизація(3 год)
|
9Е
|
9Л
|
9МЮК
|
||||
64
|
Загальна схема
поетапного розв’язування задач за допомогою програмування.
|
п.65
|
20.05
|
16.05
|
17.05
|
||
65
|
Класифікація
алгоритмів.
|
п.66
|
23.05
|
21.05
|
21.05
|
||
66
|
Повторення і систематизація вивченого матеріалу за рік
|
п.67
|
23.05
|
23.05
|
24.05
|
Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів
з теми "Електронні таблиці. Табличний процесор"
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії
оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми
"Електронні
таблиці. Табличний процесор"
|
І.Початковий
|
1
|
·
Учень
описує поняття електронної таблиці (ЕТ)
|
2
|
·
Учень
відрізняє вікно редактора ЕТ від вікон інших програмних засобів, розпізнає
деякі характерні задачі, які можна розв’язати за допомогою ЕТ: на збереження
табличних даних; на обчислення з використанням даних, що зберігаються в
таблиці; на побудову діаграм на базі табличних даних
|
|
3
|
·
Учень
пояснює призначення конкретної програми опрацювання ЕТ, описує правила
введення даних до ЕТ, використання готової ЕТ для одержання певних
відомостей, може виділити суттєві ознаки табличного процесора
|
|
ІІ.
Середній
|
4
|
·
Учень має
початкові знання про введення та редагування даних в ЕТ. Вміє завантажувати
ЕТ та вносити вказані зміни до її вмісту, створювати просту таблицю без
обчислень, вводити до неї числові та текстові дані і зберігати її у вигляді
файлу під попереднім ім’ям. Вміє маркирувати окремі клітинки та їх діапазон,
копіювати та переміщувати дані, що зберігаються в таблиці
|
5
|
·
Учень при
допомозі вчителя може сформувати електронну таблицю для розв’язування простої
навчальної задачі з використанням обчислення сум вмістів клітинок, розташованих
підряд, вміє самостійно вводити та редагувати дані, подані в таблиці. Вміє
надавати створеній таблиці ім’я та зберігати в потрібному місці на диску
|
|
6
|
·
Учень
володіє основними навичками роботи у середовищі ЕТ, вміє самостійно
форматувати таблицю: змінювати ширину стовпчиків, змінювати формат вмісту
клітинки, додавати та вилучати рядки і стовпчики, обрамляти клітинки та
таблицю. Може за зразком сформувати електронну таблицю для розв’язування
навчальної задачі з використанням обчислення сум вмістів визначених клітинок
|
|
ІІІ.
Достатній
|
7
|
·
Учень в
цілому орієнтується у середовищі табличного процесора, знає основні
можливості його використання та правила опрацювання таблично поданих даних.
Вміє самостійно опрацьовувати табличні дані за допомогою арифметичних операцій
табличного процесора. Вміє самостійно спроектувати і створити ЕТ для
розв’язування навчального завдання, передбаченого програмою.
|
8
|
·
Учень вміє
використовувати вбудовані функції ЕТ. Може виправити помилку, яку вказав
вчитель. Використовує вбудовану довідкову систему. Знає основні правила
пошуку даних в ЕТ. Вміє будувати діаграми. Вміє форматувати та редагувати
побудовані діаграми.
|
|
9
|
·
Учень
вільно володіє редактором ЕТ. Вміє створювати списки, впорядковувати,
відшукувати і добирати дані за певними ознаками. Розуміє відмінність
абсолютної та відносної адресації. Вміє знаходити оптимізований розв’язок з
невеликою допомогою вчителя. Створює тести в середовищі ЕТ.
|
|
IV.
Високий
|
10
|
·
Учень
досконало (у межах навчальної програми) знає і використовує табличний процесор.
Самостійно виконує навчальні завдання на створення та форматування таблиць,
обчислення в таблицях з використанням різних вбудованих операцій та функцій в
тому числі логічних та статистичних; побудову діаграм та графіків, наочно
представляє статистичну інформацію; пошук та впорядкування даних в ЕТ;
Створення тестів за допомогою VBA
|
11
|
·
Учень
знаходить і використовує додаткові джерела відомостей. Вміє використовувати
результати опрацювання ЕТ для подальшої творчої роботи. Вміє визначати
потрібну функцію для розв’язування та оптимізації задач, будувати складені
діаграми; використовувати складні умови для знаходження в таблиці потрібних
даних.
|
|
12
|
·
Учень має
стійкі системні знання з ЕТ та їх використовує. У процесі виконання завдань
проявляє творчий підхід. Вільно володіє VBA для розв’язання задач, побудови
кросвордів, тестів.
|
Опис розділів програми, мета вивчення
та навички учнів
Зміст
навчального матеріалу
|
Мета
та навички
|
1. Основи роботи в середовищі MS Excel
Призначення і основні можливості
програми Microsoft Excel. Інтерфейс програми. Поняття електронної таблиці,
комірки, рядки, стовпця, система адресації. Рух по табличному полю. Введення
даних. Типи даних. Редагування вмісту комірки.
Створення
нового документа. Завантаження робочого документа. Збереження документа.
Автоматичне збереження. Створення резервних копій. Захист даних. Додаткові
відомості про файли. Управління робочими листами. Додавання робочих листів.
Переміщення робочих листів.
Вставка
елементів таблиці. Видалення елементів таблиці. Видалення вмісту елементів
таблиці. Копіювання і переміщення даних. Пошук даних. Заміна даних.
Маркіровка комірок. Відміна операцій.
Панель
форматування. Оформлення заголовків. Форматування чисел. Установка шрифтів.
Форматування за зразком. Перенесення формату. Маски форматів. Вирівнювання
вмісту комірок. Зміна розмірів рядків і стовпців. Оформлення таблиць.
Групування елементів таблиці.
|
Мета вивчення даного розділу:
Сформувати і закріпити початковий
інтерес до вивчення електронних таблиць Excel; ознайомити із загальним
змістом розділу “Електронні таблиці”; упорядкувати інтуїтивні уявлення учнів
про електронні таблиці; формування поняття про табличне представлення
інформації і способи її обробки; залучити в коло проблем інформаційних
технологій.
Розширити
уявлення про можливості електронних таблиць, і особливо про особисті
можливості учнів при комп'ютеризації їх діяльності; узагальнити знання і
уміння учнів, одержані на уроках інформатики, озброїти учнів конкретними
знаннями, показати можливість управління файлами і структурами документів
електронних таблиць.
Практична
підготовка електронних таблиць до виконання типового методу використання -
робота з елементами таблиць, даними комірок, виробітку стійких навиків
роботи.
Освоїти прийоми
форматування документів в електронних таблицях; вивчення принципів роботи з
шаблонами - форматування за зразком, перенесення формату; виявити якість і
міцність знань по основних розділах вивченого матеріалу і уміння
використовування їх на практиці.
Учні повинні знати та вміти:
Учні повинні знати структуру
вікна Excel; призначення табличного процесора, його команд і режимів; вводити
і редагувати дані в комірках; мати поняття про типи даних і використовувати
їх при розв’язанні задач.
Уміти
вставляти, видаляти, переміщувати і перейменовувати листи.
Копіювати і
перетягувати вміст комірок.
Змінювати висоту рядків і ширину стовпців;
міняти орієнтацію тексту; оформляти таблиці і робочі листи.
|
2. Робота з формулами
Основні відомості. Введення
формул. Система адресації. Складові формули. Редагування формул. Майстер
функцій. Обчислення основним математичних, статистичних, текстових, логічних
функцій і функцій вибору і пошуку. Комбінування функцій. Повідомлення про
помилки.
Статистичні
функції:
середнє арифметичне і мода;
медіана як статистична
характеристика;
дисперсія та розкид даних.
|
Мета вивчення даного розділу:
Навчити учнів вирішувати задачі
без допомоги програмування; застосовувати відносні і абсолютні адреси у
формулах; можливості працювати із значеннями декількох комірок. Оволодіти
раціональним способом використання формул для автоматизації розрахунку;
познайомити учнів з поняттям функції в електронних таблицях, з можливостями
використання і виклику функцій при виконанні розрахунків; навчити школярів застосовувати
одержані знання при рішенні нестандартних задач; формування операційного
мислення, направленого на вибір оптимальних рішень.
Учні повинні знати та вміти:
Правила запису і виконання формул
в середовищі Excel. Мати поняття про константи і змінних; уміти
використовувати абсолютні посилання; копіювати формули; встановлювати зв'язки
між комірками; уміти перетворювати дані до табличного вигляду; мати поняття
про основні вбудовані функції середовища Excel; уміти знаходити потрібні
функції; одержувати довідку по синтаксису функцій; вирішувати різні задачі з
використанням майстра функцій.
|
3. Панелі інструментів, обмін даними
Настройка панелі інструментів.
Панель малювання. Створення векторних малюнків. Імпортування малюнків в
Excel. Редагування малюнків на робочому листі. Створення приміток.
|
Мета вивчення даного розділу:
Оптимізувати навички учнів по
настройці панелі інструментів; вивчення спеціальних елементів оформлення
засобами електронних таблиць - вставка об'єктів і їх редагування на робочому
листі; познайомити учнів з технологіями OLE; узагальнення знань основного
програмного матеріалу.
Учні повинні знати та вміти:
Вставляти, редагувати і форматувати графічні і
текстові об'єкти.
|
4. Створення діаграм
Майстер діаграм. Типи діаграм.
Форматування елементів діаграм. Додаткові об'єкти. Актуалізація діаграм.
Побудова графіків функцій. Побудова декількох графіків в одній системі
координат. Наочне представлення статистичної інформації.
|
Мета вивчення даного розділу:
На конкретних прикладах показати
використання можливостей електронних таблиць для побудови графіків функцій, а
також актуальність побудови діаграм різних типів; розвиток пізнавального
інтересу, творчої активності учнів.
Учні повинні знати та вміти:
Уміти представляти дані у вигляді
діаграми або графіка; знати основні типи діаграм; мати поняття про діапазони,
категорії. Прогнозування; уміти форматувати діаграми; додавати, видаляти і
змінювати легенду; змінювати номер категорії перетину осей; виконувати
побудову декількох графіків в одній системі координат.
|
5. Електронні таблиці як елемент Бази даних
Зведені функції. Робота із
списками. Сортування. Пошук інформації. Форми. Фільтри. Зведені таблиці.
|
Мета вивчення даного розділу:
Навчити працювати із списками як з
табличною Базою даних; здійснювати пошук інформації; користуватися формами і
фільтрами; створювати зведені таблиці.
Учні повинні знати та вміти:
Уміти організовувати введення
даних за допомогою Списків і Форм; виконувати пошук інформації з урахуванням
критеріїв і сортування; створювати зведені таблиці.
|
6. Візуальне програмування в Excel
Панелі Форми і Елементи
управління. Розробка форм. Макропрограмування. Макроси з абсолютною і
відносною адресацією. Проста форма - використання кнопок. Програмування
розгалужень у формах - використання перемикачів. Програмування складових
умовних виразів у формах - використання прапорців. Програмування форм з
вибором, що розширяється, - використання списків. Основні режими роботи з
редактором VBA. Структура програми (заголовок, тіло програми). Написання
програмного коду. Методи доступу до комірок і робочих листів. Модулі і
підпрограми. Діалогові функції MsgBox і InputBox. Організація діалогу в
тестах. Розробка сценарію додатку.
|
Мета вивчення даного розділу:
Познайомити учнів з візуальним
програмуванням в середовищі електронних таблиць - використанням макросів,
розробкою форм; розвиток здібності до поєднання абстрактних і конкретних
формулювань задачі, постановки і рішення нескладних задач; посилення інтересу
до вибираної професії через її комп'ютеризацію.
Учні повинні знати та вміти:
Повинні мати поняття про структуру
об'єктів Excel. Знати методи доступу до комірок, робочих листів; структуру
вікна VBA; уміти записувати макроси в автоматичному режимі і зупиняти запис;
вставляти модулі і складати прості процедури; організовувати діалог з
користувачем за допомогою функцій введення; вирішувати задачі із
застосуванням умовного оператора і оператора вибору.
|
7. Моделювання об'єктів і процесів в електронних
таблицях
Класифікація моделей. Етапи моделювання в
електронних таблицях: постановка задачі, розробка моделі, комп'ютерний
експеримент, аналіз результатів моделювання. Геометричні моделі, моделювання
ситуацій, біоритмів, випадкових процесів.
|
Мета вивчення даного розділу:
Познайомити учнів з етапами
моделювання в електронних таблицях; розглянути на прикладах геометричні
моделі, навчити моделювати випадкові процеси.
Учні повинні знати та вміти:
Мати поняття про моделювання
об'єктів і процесів, про класифікацію моделей; знати етапи комп'ютерного
моделювання; уміти розробляти моделі об'єктів і процесів.
|
8. Створення власного проекту
Рішення прикладних (економічних) задач
Задачі оптимізації
|
Мета вивчення даного розділу:
Розвиток пізнавального інтересу, творчої
активності учнів; знаходити найбільш оптимальний шлях при розв’язанні задачі;
пов'язати інформатику з економікою та іншими предметами; повторення і
закріплення основного програмного матеріалу, вираженого в неординарних
ситуаціях; проконтролювати рівень засвоєння учнями програмного матеріалу;
розвиток пізнавального інтересу, творчої активності учнів, уміння
використовувати додаткову літературу.
Учні повинні знати та вміти:
володіти узагальненими знаннями з
курсу;
вміти планувати особисту навчальну
діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи;
вміти самостійно знаходити джерела
різноманітних відомостей і використовувати їх відповідно до мети і завдань
власної пізнавальної діяльності;
використовувати набуті знання і
вміння у нестандартних ситуаціях;
вміти виконувати завдання, не
передбачені навчальною програмою;
мати стійкі навички роботи з табличним
процесором.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар