25.10.2021-31.10.2021
Тема: Нелінійні алгоритми з циклами та розгалуженнями для числових даних МОВОЮ ПРОГРАМУВАННЯ PYTHON3
Теоретична частина
Побудова математичної моделі
Завдання 1. Створити, реалізувати,
протестувати алгоритм в середовищі Scratch для знаходження кількості
двоцифрових чисел, сума цифр яких дорівнює 9.
Математична модель завдання 1:
90 - це кількість усіх двоцифрових
натуральних чисел ab=10*a+b i для
них перевiрити умови a+b=9=9+0=8+1=7+2=6+3=5+4 та
врахувати можливі перестановки доданків.
Якщо ab
- двоцифрове число,
то а- цифра десятків шукається, як менша ціла частина від поділу цього числа на
10.
Якщо ab
- двоцифрове число,
то b-цифра
одиниць шукається, як остача від ділення
цього числа на 10.
Завдання 2. Створити, реалізувати,
протестувати алгоритм в середовищі Scratch для знаходження кількості
трицифрових чисел, сума цифр яких дорівнює 5.
Математична
модель завдання 2:
900 - це кількість усіх трицифрових
натуральних чисел abc=100*a+10*b+c i для
них перевiрити умови a+b+c=5=5+0+0=4+1+0=3+2+0=2+2+1=3+1+1
та врахувати можливі
перестановки доданків.
Якщо abс -трицифрове число, то а- цифра сотень
шукається, як менша ціла частина від поділу цього числа на 100.
Якщо abс -трицифрове число, то b-цифра десятків шукається, як:
менша ціла частина від ділення (результату остачі ділення цього числа на 100) на 10 .
Якщо abс -трицифрове число, то с-цифра одиниць шукається, як: остача від ділення цього числа на 10 .
Лінійні алгоритми та нелінійні
алгоритми з циклами та розгалуженнями з
числовими даними
Створити та протестувати наступні
алгоритми
Завдання 1. У фермера є кури і k корів. Інших тварин у нього немає. Кількість курячих лапок дорівнює кількрості
ніг корів. Скільки усіх голів: у курей
та у корів? Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny для
знаходження кількості усіх голів у
тварин на фермі.
Математична модель завдання 1: M=3*k – це
кількість усіх голів у тварин на фермі.
Реалізація.
import random
k=random.randint(1,
999)
print('Kількість корів на фермі: ', k)
print('Kількість ніг у корів на фермі: ', 4*k)
print('Kількість лапок у кур на фермі: ', 4*k)
print('Kількість кур на фермі: ', 2*k)
print('Kількість
усіх голів у кур та у корів на фермі:', 3*k)
Завдання 2. У школі р учнів. З них m учнів займаються в секції легкої атлетики, а k учнів займаються в секції
плавання. Відомо, що n учнів займаються в обох секціях. Скільки учнів школи не займаються ні в жодній з секцій? Створити, реалізувати,
протестувати алгоритм мовою
програмування Python3 в
середовищі програмування Thonny для знаходження кількості
учнів, що не відвідують спортивні секції, в залежності від введених випадковим чином натуральних чисел k, p, n, m.
Математична модель завдання 2: X= p-m-k+n - кількості учнів, що не відвідують спортивні секції.
Реалізація.
import random
p=random.randint(304,
999)
m=random.randint(50,
100)
k=random.randint(50,
100)
n=random.randint(1,
50)
print('Kількість учнів у школі: ', p)
print('Kількість учнів займаються в секції легкої атлетики :
', m)
print('Kількість учнів займаються в секції плавання: ', k)
print('Kількість учнів займаються в обох секціях: ', n)
print('Kількість учнів займаються тільки одним плаванням: ',
k-n)
print('Kількість учнів займаються тільки однією легкою
атлетикою: ', m-n)
print('Kількість учнів школи не займаються ні в жодній з
секцій:', p-m-k+n)
Завдання 3. Оксана спекла пампушки. Коли вона
намагалась розділити серед k своїх подруг, то залишилися одна пампушка. Коли вона
намагалась розділити серед k+1 своїх подруг, то
залишилися одна пампушка. Коли
вона намагалась розділити серед k+2 своїх
подруг, то залишилися одна пампушка. Скільки пампушок спекла Оксанка? Створити, реалізувати, протестувати алгоритм
мовою програмування Python3
в середовищі програмування Thonny для знаходження кількості спечених пампушок в залежності від
введеного випадковим чином натурального числа k.
Математична модель завдання 3:
X=k*(k+1)*(k+2)*p+1 - кількості спечених пампушок, де р, k – натуральне число
Реалізація.
import random
k=random.randint(2,
5)
p=random.randint(1,
2)
m=(k*(k+1)*(k+2)*p+1)
print('Kількість пампушок в одні руки, які отримали',k,'
подруг : ', m//k,' залишок пампушок',
m%k)
print('Kількість пампушок, які отримали',k+1,' подруг : ', m//(k+1),' залишок пампушок', m%(k+1))
print('Kількість пампушок, які отримали',k+2,' подруг : ', m//(k+2),' залишок пампушок', m%(k+2))
print('Kількість пампушок, які спекла Оксана: ', m)
Завдання 4. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny для
знаходження кількості двоцифрових чисел, сума цифр яких дорівнює 9.
Математична модель завдання 4: ab=10*a+b i перевiрити умови a+b=9=9+0=8+1=7+2=6+3=5+4
Реалізація.
print('Алгоритм
пошуку кількості двоцифрових чисел з
сумою цифр 9')
k=0
for a in
range(1,10):
for b in range(0,10):
if a+b==9:
k=k+1
print('Шукане двоцифрове число з сумою цифр
9', 10*a+b)
print('Kількість двоцифрових чисел з сумою цифр 9 =', k)
Завдання 5. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритм мовою
програмування Python3 в
середовищі програмування Thonny для знаходження кількості трицифрових чисел, сума цифр яких
дорівнює 5.
Математична модель завдання 5: abc=100*a+10*b+c i перевiрити умови a+b+c=5=5+0+0=4+1+0=3+2+0=2+2+1=3+1+1
та врахувати перестановки
Реалізація.
print('Алгоритм
пошуку кількості 3-цифрових чисел з
сумою цифр 5')
k=0
for a in
range(1,10):
for b in range(0,10):
for c in range(0,10):
if a+b+c==5:
k=k+1
print('Шукане 3-цифрове число
з сумою цифр 5 =', 100*a+10*b+c)
print('Kількість 3-цифрових чисел з сумою цифр 5 =', k)
Завдання 6. У
танцювальному гуртку m хлопчиків і n дівчаток. Кожного тижня р хлопчиків та k дівчаток
записуються до колективу. Через скільки
тижнів кількість хлопчиків та дівчаток у колективі зрівняється? Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny для знаходження кількості тижнів, в залежності від введених випадковим чином натуральних чисел k, p, n, m.
Математична модель завдання 6:
Якщо одночасно
виконуються такі три умови: m>n і k>p і остача від ділення (m-n)%(k-p) дорівнює нулю, тоді
кількість тижнів Х= (m-n)//(k-p)
Якщо одночасно виконуються такі три умови: m<n і p>k і
остача від ділення (n-m)%(p-k) дорівнює нулю,
тоді кількість тижнів Х= (n-m)//(p-k)
Для усіх інших випадків кількість тижнів Х=0.
Реалізація.
print('Алгоритм
пошуку кількості тижнів, коли зрівняються дві статті')
import random
m=random.randint(20,
28)
print('кількість хлопчиків у танцювальному гуртку ', m)
n=random.randint(16,20)
print('кількість дівчаток у танцювальному гуртку', n)
p=random.randint(1,4)
print('кількість
новоприбулих хлопчиків у танцювальному гуртку', p)
k=random.randint(2,6)
print('кількість
новприбулих дівчаток у танцювальному гуртку', k)
if
(m>n)and(k>p)and((m-n)%(k-p)==0):
print('кількість тижнів Х=(m-n)//(k-p)=', (m-n)//(k-p))
elif
(m<n)and(p>k)and((n-m)%(p-k)==0):
print('кількість тижнів Х=(n-m)//(p-k)=', (n-m)//(p-k))
elif
not((m<n)and(p>k)and((n-m)%(p-k))==0):
print('Kількість тижнів =', 0)
Результат
виконаної практичної роботи надіслати вашому учителю на електронну
скриньку: vinnser@gmail.com (Сергій Петрович)
*********************************
Додаткові завдання для шанувальників програмування
Створити алгоритм для таких задач мовою Python3
1. Знайти градусну міру кутів прямокутного трикутника, якщо відомо один його кут, який вводиться з клавіатури.
2. Одна сторона трикутника дорівнює A дм, друга – у N разів коротша за першу, а третя - на 12 дм довша за другу. Знайдіть периметр трикутника.
3. Ламана складається з трьох ланок. Довжина першої ланки дорівнює W см, що на 3,7 см більше за довжину другої ланки і у T разів менше від довжини третьої. Чому дорівнює довжина ламаної?
4. Поле прямокутної форми має площу S а, його ширина – L м. Обчисліть периметр поля.
Примітка. 1 а (ар) = 100 кв. м
5. Учень-невдаха Сашко сів виконувати домашнє завдання і просидів за столом 2 години. З них х хвилин він чухав потилицю і дивився у вікно, у хвилин шукав у письмовому столі гумку, щоб стерти у підручнику з англійської мови карикатуру на свого товариша, на малювання якої він витратив перед цим z хвилин. Решту часу Сашко перекладав англійські слова. Скільки слів він встиг перекласти, якщо переклад одного слова у нього займав 5 хвилин?
6. Якщо на одну шальку терезів посадити Даринку, яка важить n кг, і Тетянку, яка важить на 5 кг більше, а на іншу насипати m кг цукерок, то скільки кілограм цукерок доведеться з'їсти дівчаткам, щоб шальки терезів врівноважились? Дівчатка можуть брати цукерки лише з великої цукерниці, а не з іншої шальки терезів.
7. Визначити, яку заробітну платню одержить на фірмі сумісник за виконану роботу, якщо йому нараховано S грн., а податок становить 20%.
8. Петро задумав число і нікому його не назвав. Друзі спіймали його і примусили подвоїти задумане число, а потім додати до нього 5. І тільки після того, як вони пообіцяли Петрові благодійну допомогу на контрольній з математики, він зізнався, що вийшло число n. Визначте, яке число задумав і приховав від своїх друзів Петро.
9. Із тераріуму втекли х гадюк, у кобр та z гюрз. Довжина кожної гадюки 1 м, кожної кобри - 1 м 30 см, а гюрзи - 1 м 15 см. Яка довжина у сантиметрах отруйних змій втекла з тераріуму?
10. Дано ціле число. Якщо воно є додатне, то додати до нього 1; в іншому разі не змінювати його. Вивести отримане число.
11. Дано ціле число. Якщо воно є додатне, то додати до нього 1; в іншому випадку відняти від нього 2. Вивести отримане число.
12. Дано ціле число. Якщо воно є додатне, то додати до нього 1; якщо від’ємне, то відняти від нього 2; якщо нульовим, то замінити його на 10. Вивести отримане число.
13 . Дано три цілих числа. Знайти кількість додатних чисел в початковому наборі.
14. Дано три цілих числа. Знайти кількість додатних і кількість від’ємних чисел в початковому наборі.
15 . Дано два натуральні числа. Вивести більше з них.
16. Дано два дробові числа. Вивести порядковий номер меншого з них.
17 . Дано два цілі числа. Вивести спочатку більше, а потім менше з них.
Завдання на розвиток кмітливості
***************
Немає коментарів:
Дописати коментар