неділя, 26 вересня 2021 р.

27.09.2021-30.09.2021 Графіки функцій мовою програмування Python

 

30.09.2021

Тема: Графіки функцій мовою програмування Python

 

Практична частина  

 

Створення графічних об’єктів мовою програмування Python3

 

Завдання 1. Створити алгоритм для креслення квадратів мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

Реалізація.

import turtle            #викликається графічний модуль turtle

print("Чотири квадрати від черепахи")

t=turtle.Pen()     #задається змінна в графічному модулі turtle

for k in range(1,5):       #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

    for i in range(1,5):       #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

          t.forward(170)              #команда креслення відрізка 170 пікселів

          t.left(90)                      #команда повороту олівця  на 90 градусів

    t.left(90)

 

Протестувати цей алгоритм,  якщо: 1) t.forward(270)             

 

Завдання 2. Створити алгоритм для креслення логотипу мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

Реалізація.

import turtle            #викликається графічний модуль turtle

print("Логотип із квадратів  від черепахи")

t=turtle.Pen()     #задається змінна в графічному модулі turtle

t.begin_fill       змішування кольорів для олівця

t.color(0.1,  0.1, 0.1)

for k in range(1,5):       #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

       for i in range(1,5):       #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

             t.forward(170)              #команда креслення відрізка 170 пікселів

             t.left(90)                      #команда повороту олівця  на 90 градусів

       t.left(90)

t.forward(122)  

t.left(135)

for i in range(1,5):       #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

       t.color(0.5, 0,0)

       t.forward(170)              #команда креслення відрізка 170 пікселів

       t.left(90)

t.left(45)

t.forward(122)

t.left(90)

t.forward(170)              #команда креслення відрізка 170 пікселів

t.left(135)

t.color(0.5, 0.8,0)

for i in range(1,5):           #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

      t.color(0.5, 0.8,0)

      t.forward(241)              #команда креслення відрізка 241 пікселів

      t.left(90)

t.end_fill

 

Протестувати цей алгоритм,  якщо: 1) t.color(0, 0, 0)

 

 

Завдання 3. Створити алгоритм для креслення рівностороннього 5-кутника мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

Реалізація.

 

import turtle         #викликається графічний модуль turtle

print("Графічний логотип на рівносторонніх  5-кутниках від черепахи")

t=turtle.Pen()      #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

t.color(1,0,0)       #створюємо колір для олівця

t.width(3)      #створюємо ширину лінії олівця

for  m in range(1,6):

     for  k in range(1,6):     #створюємо цикл з лічильником від1 до 5

          t.forward(50)    #команда креслення відрізка 180 пікселів        

          t.left(72)         #команда повороту олівця  на 120 градусів

     t.forward(50)

     t.left(36)

     t.color(0,0,1)

     for  k in range(1,6):     #створюємо цикл з лічильником від1 до 5

            t.forward(50)    #команда креслення відрізка 180 пікселів        

            t.left(72)         #команда повороту олівця  на 120 градусів

     t.forward(50)

     t.left(36)

     t.color(0,1,0)

     for  k in range(1,6):     #створюємо цикл з лічильником від1 до 5

            t.forward(50)    #команда креслення відрізка 180 пікселів        

            t.left(72)         #команда повороту олівця  на 120 градусів

t.end_fill

 

Протестувати цей алгоритм,  якщо: 1) t.color(0, 0, 0);   2) t.width(6) 

 

 

Завдання 4. Створити алгоритм для креслення рівностороннього зіркового 8-кутника мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

Реалізація.

 

import turtle         #викликається графічний модуль turtle

print("Графічний логотип на зіркових 8-кутниках від черепахи")

t=turtle.Pen()      #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4

a=0.06

t.width(6) 

t.color(0.5, 0.3,0)

for i in range(1,9):          #створюємо цикл з лічильником від1 до 8

      for i in range(1,9):     #створюємо цикл з лічильником від1 до 8

            t.forward(80)    #команда креслення відрізка на 80 пікселів        

            t.left(225)         #команда повороту олівця  на 225 градусів

      t.left(45)

      t.color(0.5+a, 0.3+a,0+a)

 

Протестувати цей алгоритм,  якщо: 1) t.color(0, 0, 0.5);   2) t.width(2) 

 

Завдання 5. Створити алгоритм для креслення графіків лінійної функції у=aх+b та квадратичної функції  у=kх**2 мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

Реалізація.

 

import turtle

import random

a=random.randint(1, 4); b=random.randint(-90, 90);    #  випадкові коефіцієнти y=ax+b         

print("Графік лінійної nf квадратичної функції від черепахи")

x1=-300; x2=300                 #задаємо  абсциси х1 та х2 для двох точок прямої

y1=a*x1+b; y2=a*x2+b     # обчислюємо ординати у1 та у2  для двох точок прямої

t=turtle.Pen()                      # створюємо змінну для олівця

t.up()                                    # піднімаємо олівець від полотна

t.goto(-300, 0)                     #  переміщаємо олівець на вісь абсцис Ох

t.down()                                # опускаємо  олівець на полотно

t.width(5)                         # задаємо ширину олівця

t.goto(300, 0)               #  переміщаємо олівець вздовж вісі  абсцис Ох

t.up()                                 # піднімаємо олівець від полотна

t.goto(0, -300)             #  переміщаємо олівець на вісь ординат Оу

t.down()                       # опускаємо  олівець на полотно

t.goto(0, 300)                     #  переміщаємо олівець вздовж осі ординат  Ох        

t.up()                         # піднімаємо олівець від полотна      

t.width(8)                            # задаємо ширину олівця

t.goto(x1, y1)             #  переміщаємо олівець в точку  (x1, y1)            

t.down()                    # опускаємо  олівець на полотно

t.color(0,0,1)             # задаємо   синій  колір олівця

t.goto(x2, y2)             #  переміщаємо олівець в точку  (x2, y2)   

t.up()                        # піднімаємо олівець від полотна      

t.width(5)                # задаємо ширину олівця

t.goto(-400, 0.01*400**2)        #  переміщаємо олівець в точку  (x3, y3)          

t.down()                                 # опускаємо  олівець на полотно

t.color(0,1,0)             # задаємо   зелений колір олівця

for k in range(-400, 400, 10):    # задаємо  цикл з лічильником  для креслення

          t.goto(k, 0.01*k*k)            #  переміщаємо олівець в точку  (xk, yk)          

 

Протестувати цей алгоритм  тричі. 

 

Завдання 6. Створити алгоритм для креслення графіків двох лінійних функцій мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

import turtle

import random

a=random.randint(1, 4); b=random.randint(-90, 90);    #  випадкові коефіцієнти y=ax+b         

k=random.randint(-4, 1); l=random.randint(-90, 90);   #  випадкові коефіцієнти y=kx+l         

x0=(l-b)/(a-k); y0=a*x0+b             # обчислення координат точки перетину

print("Графік першої лінійної та другої лінійної функцій")

print("Координати точки перетину функцій=(",x0,';',y0,')')

x1=-300; x2=300

y1=a*x1+b; y2=a*x2+b       # обчислення ординат для двох точок y=ax+b         

y3=k*x1+l; y4=k*x2+l      # обчислення ординат для двох точок y=kx+l        

t=turtle.Pen()                      # створюємо змінну для олівця

t.up()                                    # піднімаємо олівець від полотна

t.goto(-300, 0)                     #  переміщаємо олівець на вісь абсцис Ох

t.down()                                # опускаємо  олівець на полотно

t.width(5)                         # задаємо ширину олівця

t.goto(300, 0)               #  переміщаємо олівець вздовж вісі  абсцис Ох

t.up()                                 # піднімаємо олівець від полотна

t.goto(0, -300)             #  переміщаємо олівець на вісь ординат Оу

t.down()                       # опускаємо  олівець на полотно

t.goto(0, 300)                     #  переміщаємо олівець вздовж осі ординат  Ох        

t.up()

t.width(2)

t.goto(x1, y1)

t.down()

t.color(0,0,1)

t.goto(x2, y2)

t.up()

t.width(2)

t.goto(-400, k*(-400)+l)

t.down()

t.color(0,1,0)       # задаємо зелений  колір олівця

t.up()

t.width(2)

t.goto(x1, y3)

t.down()

t.color(1,0,0)               # задаємо червоний  колір олівця

t.goto(x2, y4)

 

Протестувати цей алгоритм  тричі. 

 

Завдання 7. Створити алгоритм для креслення двох графіків квадратичних функцій мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.

import turtle

import random

print("Графіки  двох квадратичних  функцій від черепахи")

t=turtle.Pen()                      # створюємо змінну для олівця

t.up()                                    # піднімаємо олівець від полотна

t.goto(-300, 0)                     #  переміщаємо олівець на вісь абсцис Ох

t.down()                                # опускаємо  олівець на полотно

t.width(5)                         # задаємо ширину олівця

t.goto(300, 0)               #  переміщаємо олівець вздовж вісі  абсцис Ох

t.up()                                 # піднімаємо олівець від полотна

t.goto(0, -300)             #  переміщаємо олівець на вісь ординат Оу

t.down()                       # опускаємо  олівець на полотно

t.goto(0, 300)                     #  переміщаємо олівець вздовж осі ординат  Ох        

t.up()                        # піднімаємо олівець від полотна      

t.width(5)                # задаємо ширину олівця

t.goto(-400, 0.01*400**2-50)        #  переміщаємо олівець в точку  (x3, y3)         

t.down()                                 # опускаємо  олівець на полотно

t.color(0,1,0)             # задаємо   зелений колір олівця

for k in range(-400, 400, 10):    # задаємо  цикл з лічильником  для креслення

          t.goto(k, 0.01*k*k-50)            #  переміщаємо олівець в точку  (xk, yk)

t.up()                        # піднімаємо олівець від полотна      

t.width(7)                # задаємо ширину олівця

t.goto(-400, -0.05*400**2+50)        #  переміщаємо олівець в точку  (x3, y3)         

t.down()                                 # опускаємо  олівець на полотно

t.color(1,0,0)             # задаємо   зелений колір олівця

for k in range(-400, 400, 10):    # задаємо  цикл з лічильником  для креслення

     t.goto(k, -0.05*k*k+50)            #  переміщаємо олівець в точку  (xk, yk)  

 

 

 

Завдання 8. Самостійно створити алгоритм для побудови графіка кубічної функції у=0.02*x**3  на основі  вище наведених зразків мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny.

Завдання 9. Самостійно створити алгоритм для побудови двох графіків кубічної кубічної функції у=-0.01*x**3 та квадратичної функції  у=-0.05*x**2   на основі  вище наведених зразків мовою програмування Python3 в середовищі програмування Thonny.




Результати виконання практичної частина надіслати на електронну адресу учителя: vinnser@gmail.com


*******

Додаткові завдання на розвиток кмітливості















Немає коментарів:

Дописати коментар