середа, 8 вересня 2021 р.

9.09.2021 Математичні операції на Python

 9.09.2021-16.09.2021

 

ТемаМатематичні операції у мові програмування Python

Теоретична частина

Повторення

Самоперевірка залишкових знань

Тестове завдання «Операційна система Windows».

 

 

1. Виклик довідки в Проводнику відбувається при натисненні функціональної клавіші:

                a) F2; b) F4; c) F1; d) F3.

 

2. Перехід між вікнами Проводника здійснюється за допомогою клавіші:

          a) Ctrl; b) Tab; c) Alt; d) Shift.

 

3. Технологія drang-and-drop – це:

a) переміщення папки в файл;

b)  спосіб роботи з об’єктами, при якому можна взяти об’єкт мишкою і перетягнути в інше місце;

c)  пересилка документа в Корзину;

d)  суміщення двох папок в одну.

 

4. Виклик контекстного меню здійснюється:

a)  клацанням на об’єкті лівою кнопкою мишки;

b)  клацанням на об’єкті правою кнопкою мишки;

c)  подвійним клацанням на об’єкті лівою кнопкою мишки;

d)  утримуванням курсора мишки над об’єктом протягом двох

секунд.

 

5.У Кошику  знаходяться файли:

a) видалені з жорсткого диска.
b) видалені з флешки.
c) тимчасові файли.
d)
копії файлів, з якими в даний момент працює користувач.

 

6.Вікно нормального розміру якщо воно:

a) розгорнуте на весь екран.
b) згорнуте до піктограми на панелі задач.

 c) займає частину екрана.
d) закрите.

 

7.Жорсткий диск належить до:

a) зовнішньої пам’яті. b) оперативної пам’яті. c) постійної пам’яті.
d) кеш-пам’яті.

 

8. Пошук файлів можна виконувати:

a) за іменем автора;
b) за кількістю символів;
c) за іменем, типом, датою створення, розміром;
d) жодне з наведених тверджень не відповідає істині.

 

9. Щоб файл при видаленні не потрапив до корзини, слід утримувати натиснутою клавішу:

a) CTRL. b) ALT. c) ESC. d) SHIFT.

 

10. Щоб виділити об’єкти, які розташовані не поряд, слід утримува- ти натиснутою клавішу:

a) CTRL.  b) ALT. c) ESC. d) SHIFT.

 

11. Ярлик – це:

a) вигляд значка файлу;
b) фаи
̆л, призначений для виклику програми чи документа;

c) інформація про розмір файла;
d) короткии
̆ зміст файла.

 

12.Ємність жорсткого диска вимірюється в:

a) Метрах. b) Гігабайтах. c) Бітах. d) Кг.

 

13.Панель задач на Робочому столі ОС Windows може бути розташована:

a) Зліва від панелі «Microsoft Office».

b) З будь якої сторони екрану.

c) Виключно знизу екрана.
d) Виключно під значками піктограми на Робочому столі.

 

14.Перерахуйте можливі стани активного вікна ОС Windows.

 

a)  Згорнуте у вигляді кнопки на Панелі завдань, частково за- крите іншими вікнами.

b)  Розташоване зверху інших вікон, які розташовані на Робо- чому столі у вигляді піктограм.

c)  Закрите іншими вікнами, розташоване зверху інших вікон.

d)  Згорнуте, нормальне і розгорнуте.

 

15.Коли з'являється смуга прокрутки у вікні ОС Windows?

a)  Якщо включено відповідну установку в «Панелі керування».

b)  Якщо включено відповідну кнопку на Панелі інструментів.

c)  Якщо включено відповідну команду з меню «Вид».

d)  Якщо площа основного робочого простору вікна недостатня

для відображення даних.

 

16.Об'єкти заголовка вікна –

a)  Назва вікна, головне меню, три кнопки управління вікном.

b)  Назва вікна, головне меню, системне меню.

c)  Кнопка системного меню, назва вікна, кнопки для управлін-

ня вікном.

d)  Назва вікна, системне меню, рамка заголовка вікна.

 

17.Тека (папка, каталог), в якій тимчасово потрапляють видалені об’єкти, називається ...

a) Корзина. b) Оперативна пам’ять. c) Портфель. d) Блокнот.

 

18. Активний диск це...

a) диск, з яким користувач працює в даний момент часу;

 b) CD-ROM;
c) жорсткии
̆ диск;
d)
диск, в якому зберігається операційна система.

 

19.Технологія Plug and Play:

a)  дозволяє синхронізувати роботу комп’ютера і пристрою;

b)  дозволяє новим пристроям автоматично настроюватися під

конфігурацію даного комп’ютера;

c)  використовується замість зовнішніх пристроїв.

 

20.До функціональних можливостей ОС Windows не відноситься:

a) підтримка мультимедіа;
b) технологія Plug and Play;
c) багатозадачність;
d) підтримка імен фаи
̆лів лише формату 8.3

 

21.Що не записується в повному імені файла?

a) Ім’я файла.
b) Розширення.
c) Імена папок.
d) Ім’я комп’ютера.

 

22.Вказати неправильне твердження:

a)  Апаратні засоби управляють програмним забезпеченням.

b)  Програмне забезпечення управляє апаратними засобами.

c)  Програмне забезпечення – це інформація, що записана на дисках.

d)  Апаратні засоби – це обладнання у складі ПК.

 

23.Що таке драйвер?

a)  Системне програмне забезпечення, яке призначене для вико- нання допоміжних функцій.

b)  Текстовий редактор.

c)  Системне програмне забезпечення, яке призначене для роботи з конкретним зовнішнім пристроєм комп'ютера.

d) Системне програмне забезпечення, яке призначене для управління роботою комп’ютера.

 

24. Під час виконання прикладна програма зберігається:

a) у відеопам’яті;
b) в процесорі;
c) в оперативніи
̆ пам’яті;

d) в ПЗП. 





 
Практична частина

 

Завдання 1.  Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими різнознаковими та різнопарними  числами а та b виводить:
1) 
суму введених чисел а та b, тобто a+b;
Реалізація.


print('Введіть число а=')     # виведення  повідомлення на монітор 

a=int(input())                          # введення з клавіатури числа а

print('Введіть число b=')    # виведення  повідомлення на монітор

b=int(input())                         # введення з клавіатури числа b

z=a+b                                     # присвоєння змінній z суми двох чисел     

print('a+b=', z)                        # виведення  суми двох чисел на монітор

Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7; b = 8;  2) a= 54; b = -97; 3) a= -60; b=345.


Завдання 2.  Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими різнознаковими, однакової парності  числами n та m виводить:

2) добуток введених чисел m та k, тобто  m*k;
Реалізація.


print('Введіть число 
m=')       # виведення  повідомлення на монітор 

m=int(input())                            # введення з клавіатури числа m

print('Введіть число k=')        # виведення  повідомлення на монітор

k=int(input())                             # введення з клавіатури числа k

x=m*k                                        # присвоєння змінній   добутку двох чисел     

print('m*k =', x)                          # виведення  результату дії двох чисел на монітор

Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)m= -7; n = 5;  2) m= 54; n = -14; 3) m= -61; n=13.

 

Завдання 3.  Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими, однаковознаковими,  різнопарними числами  та  виводить:
3) цілу частину від ділення числа  та на число  , тобто // t;
Реалізація.


print('Введіть число 
=')       # виведення  повідомлення на монітор 

=int(input())                            # введення з клавіатури числа r

print('Введіть число =')        # виведення  повідомлення на монітор

t=int(input())                             # введення з клавіатури числа t

y=r//t                                        # присвоєння змінній у  частки двох чисел     

print('r//t =', y)                          # виведення  результату дії двох чисел на монітор

Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)r= -7; t= - 4;  2) t= 5; r = 4; 3) r= -67; t= -12.

 

Завдання 4.  Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими  кратними  трійці та парними  числами а та b виводить:
4) остачу від ділення подвоєнного числа а на половину числа b, тобто а%b;
Реалізація.


print('Введіть число а=')     # виведення  повідомлення на монітор 

a=int(input())                          # введення з клавіатури числа а

print('Введіть число b=')    # виведення  повідомлення на монітор

b=int(input())                         # введення з клавіатури числа b

z=(2*a)%(0.5*b)                    # присвоєння змінній z остачі від діленя двох чисел     

print('(2*a)%(0.5*b)=', z)      # виведення  результату дії двох чисел на монітор

 

Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)b= -6; a=12;  2) a=4; b = -10; 3) b=-2; a=-16.


Завдання 5.  Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими  кратними  п’ятірці та однаковопарними  числами а та b виводить:

5) середнє арифметичне для півчверті числа а та півтори числа b, тобто 0.5*(0.125*а+1.5*b);
Реалізація.


print('Введіть число а=')     # виведення  повідомлення на монітор 

a=int(input())                          # введення з клавіатури числа а

print('Введіть число b=')    # виведення  повідомлення на монітор

b=int(input())                         # введення з клавіатури числа b

z=0.5*(0.125*a+b*1.5)         # присвоєння змінній z  результату дії

print('0.5(0.125a+1.5b)=', z)   # виведення  результату дії двох чисел на монітор


Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -15; b= 5;  2) b= 55; a= -45; 3) a= -60; b=10.


Завдання 6.  Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими різнознаковими, однакової парності  числами та b виводить:

6) ceреднє квадратичне  для числа а та числа b, тобто (0.5*а*а+0.5*b*b)**0.5;
Реалізація.


print('Введіть число а=')     # виведення  повідомлення на монітор 

a=int(input())                          # введення з клавіатури числа а

print('Введіть число b=')    # виведення  повідомлення на монітор

b=int(input())                         # введення з клавіатури числа b

g=(0.5*a*a+0.5*b*b)**0.5          # присвоєння змінній g результату дії

print('(0.5*a*a+0.5*b*b)**0.5=', g)          # виведення  результату дії


Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7; b = 5;  2) b= 4; a = -14; 3) a= -1; b=3.


Завдання 7.  Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими однаковознаковими, однакової парності  числами та b виводить:

7) ceреднє геометричне двох модулів чисел а та b, тобто  (abs(a)*abs(b))**0.5;
Реалізація.


print('Введіть число а=')     # виведення  повідомлення на монітор 

a=int(input())                          # введення з клавіатури числа а

print('Введіть число b=')    # виведення  повідомлення на монітор

b=int(input())                         # введення з клавіатури числа b

q=(abs(a)*abs(b))**0.5           # присвоєння змінній q результату дії

print('(a*b)**0.5=', q)              # виведення  результату дії

 

Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7; b = 5;  2) b= 4; a = -14; 3) a= -1; b=3.


Завдання 8.  Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими однаковознаковими, однакової парності  числами та b виводить:

8) середнє гармонійне двох модулів чисел а та b, тобто 2*a*b/(a+b);
Реалізація.


print('Введіть число а=')     # виведення  повідомлення на монітор 

a=int(input())                          # введення з клавіатури числа а

print('Введіть число b=')    # виведення  повідомлення на монітор

b=int(input())                         # введення з клавіатури числа b

h=2*a*b/(a+b)                # присвоєння змінній h результату дії

print('2*a*b/(a+b)=', h)     # виведення  результату дії


Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7; b = -5;  2) b= 4; a = 14; 3) a= -1; b=-3.


Завдання 9.  Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними дробовими різнознаковими, числами a та b виводить:

9) квадрат суми для куба тричверті числа а та куба  третини числа b, тобто ((0.75*a)**3+(b/3)**3)**2;
Реалізація.


print('Введіть
 дробове число а=')     # виведення  повідомлення на монітор 

a=float(input())                                     # введення з клавіатури числа а

print('Введіть дробове число b=')    # виведення  повідомлення на монітор

b=float(input())                                   # введення з клавіатури числа b

s=((0.75*a)**3+(b/3)**3)**2                # присвоєння змінній s результату дії

print('((0.75*a)**3+(b/3)**3)**2=', s)     # виведення  результату дії

 

Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7.6; b = 5.2;  2) b= 4.7; a = -1.4; 3) a= -1.8; b=3.5.

 

Завдання 10.  Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими різнознаковими, однакової парності  числами  та b виводить:

10) куб різниці для квадрату числа а та четвертого степеня числа b, тобто  (a**2-b**4)**3;
Реалізація.


print('Введіть
 дробове число а=')     # виведення  повідомлення на монітор 

a=float(input())                                     # введення з клавіатури числа а

print('Введіть дробове число b=')    # виведення  повідомлення на монітор

b=float(input())                                   # введення з клавіатури числа b

d=(a**2-b**4)**3                          # присвоєння змінній d результату дії

print('(a**2-+b**4)**3=', d)             # виведення  результату дії

 

Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -1.7; b = 4.5;  2) b= 2.4; a = -1.4; 3) a= -1.01; b=3.097.

 

Результати виконання практичної  частини надіслати на електронну адресу: vinnser@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар