Найбільш доступним інструментом для графічного зображення є саморобна паличка. Особливість рисунка, виконаного дерев’яною паличкою полягає в тому, шо зображення повинно бути без дрібних деталей, форма більш узагальненою та виразною. Рисування паличкою потребує точного зображення предметів. У рисунку паличкою лінії завжди рухливі і не повинні бути випадковими. Виразність лінії залежить від заточеного кінчика палички. Інструмент можна підготувати так, щоб при рисуванні отримати слід лінії різного характеру - тонку, товсту, перервану, просторову і т. д. Виразності лінії можна досягти при кількості набраної на паличку рідини (туш. чорнило). Щойно набрана паличка залишає більш жирну, товсту лінію, напівсуха — повітряну, прозору чи перервану.
Паличкою виконують не лише лінійний рисунок. Графічне зображення може бути і штриховим, і навіть плямованим. Штриховка виконується дуже обережно. тому що може з явитися брудна непотрібна пляма.
Дуже цікаве зображення може вийти при використанні лінійно-плямового способу трактування форми. Паличкою звичайно рисують, використовуючи туш, чорнило як по сухому, так і вологому папері. Рисунок по вологому папері чи картоні дає дуже цікаві ефекти, лінія стає розпливчастою, повітряною та набуває графічної виразності.
Рисунок, виконаний в техніці туш-паличка, можна доповнити іншими матеріалами, шо надають зображенню живописно- графічного стану. Доповнення рисунка паличкою, наприклад, технікою туш-перо чи іншими графічними техніками, розширює можливість виявлення художнього образу.
Цією технікою можуть оволодіти учні різного віку, вихованці художніх шкіл та студій.
Техніка рисування очеретяною, бамбуковою паличками, гусячим пером
Зображення очеретяною, бамбуковою паличками та гусячим пером виконується так само, як і сталевим пером, паличкою. Інколи воно може бути таким самим, як і рисунок пензлем. Однак ця техніка має свої особливості. Якщо порівнювати рисунки, виконані металевим пером та вказаними інструментами, то в першому випадку лінії та штрихи будуть у деякій мірі більш жорсткими та сухими, а у виконанні очеретяними, бамбуковими або гусячими перами — більш вільними. Слід від цих інструментів буде більш насиченим, живописним, лінії будуть різної товщини.
За допомогою цієї техніки можна виконувати різноманітні рисунки, ілюстрації, використовуючи конкретний прийом та спосіб зображення залежно від задуму та сюжету композиції. Для виготовлення очеретяного пера беруть звичайну зрілу стеблину очерету, яка має бути цупкою та у якої брунатне або вохристе забарвлення з блискучим відтінком. Щоб пера були різної товщини, відрізають різні за діаметром палички з нижньої частини стебла не більше 15-18 см. Для тривалого використання очеретяного пера палички краще зрізати трохи вище зв’язного кільця. Загострюють перо довільно. Якщо необхідно виконати рисунок м’яким, плавним штрихом або лінією, перо виготовляють більш продовгуватим і тонким. А якщо ж в рисунку необхідно використовувати насичену та широку лінію, то перо роблять більш коротким або зрізують до бажаної ширини. Для постійної роботи виготовляють декілька паличок різної товщини.
Гусяче перо вибирають цупким та товстим. Загострюють його та працюють ним так, як і металевим пером.
Тростяне та гусяче пера ще й прорізують. Для того щоб виконувати роботу такими перами в класі, вам необхідно підготувати... При роботі з цими інструментами треба бути уважним, не набирати багато фарбуючої речовини, рідини, тому що можуть з 'явитись неочікувані та небажані плями. Після роботи такі пера необхідно промивати та насухо протерти.
Техніка графічного зображення пензлем
Поряд з технікою рисунка пером, широко застосовується рисунок пензлем. Один із різновидів рисунка пензлем — монохромний живопис (гризайль), який часто використовується в графічній діяльності. Техніка пензлем дає можливість широко прокладати тоном великі маси та площини і разом із тим виконувати тонкі зображення в жанрових композиціях, пейзажах, портретах, замальовках та ретельно пророблених рисунках.
Прийоми зображення пензлем показано на рис.
Для роботи пензлем папір вибирається із вологостійкою та зернистою фактурою поверхні. Для довготривалої роботи використовують папір доброї якості - ватман, торшон, цупкий агат. Матеріали можуть бути найрізноманітнішими (туш, чорнило, бістр, акварель, сепія, соус).
Рисунок пензлем потребує великого досвіду, знань та точності ока. Вивчення різних прийомів графічного зображення пензлем, виховання почуття цілого, вміння лаконічно передати форму дозволяє реалізовувати конкретні завдання оригінальної графіки. Дана техніка є незамінним засобом методики наочного пояснення, інструментом технології навчання учнів основам графіки.
Для формування професійної майстерності необхідно постійно працювати пензлем, що дає можливість наочно пояснити навчальний матеріал, використовуючи рисування пензлем на планшеті або скляній дошці.
Немає коментарів:
Дописати коментар