Заповнити форму "Персональні дані"
Тема: Створення одновимірних масивів та операції над масивами.
Теоретична частина
Повторення.
Перевірка
залишкових знань
Тестове
завдання «Операційна
система Windows».
1.Скопіювати
файл (файли)
в буфер у ОС
Windows можна за допомогою комбінації клавіш:
a)
Ctrl+P; b) Ctrl + C; c) Ctrl+V; d) Ctrl + X.
2.Перемістити
файл (файли)
в буфер у
ОС Windows можна за допомогою комбінаціїклавіш:
a)
Ctrl+P; b) Ctrl
+ C; c) Ctrl+V; d) Ctrl + X.
3.Вставити
файл(файли) із
буфера у ОС
Windows можна за допо-
могою комбінації
клавіш:
a)
Ctrl+P; b) Ctrl
+ C; c) Ctrl + V; d) Ctrl + X.
4.Видалити
файл(файли) без
занесення їх у
Корзину у ОС
Windows можна за допомогою клавіші чи
комбінації клавіш:
a) Del; b) Shift + Del; c) Ctrl + Del; d) Alt + Del.
5.Перейти
в надпапку у
ОС Windows можна за допомогою клавіші чи
комбінації клавіш:
a)
Insert; b)
Backspace; c) Ctrl + Page Up; d) Ctrl
+ Home.
6.Виділяти файли підряд у ОС Windows можна
за допомогою клавіші чи комбінаціїклавіш:
a) Shift; b)
Ctrl; c) Ctrl+A; d) Shift + A.
7.Виділяти файли
вибірково у
ОС Windows можна за допомогою клавіші чи
комбінаціїклавіш:
a)
Shift;
b) Ctrl; c) Ctrl+A; d) Shift
+ A.
8.Відмінити
останні дії у
ОС Windows можна за допомогою комбінаціїклавіш:
a)
Ctrl+C; b) Ctrl + Z; c) Ctrl+D;
d) Ctrl + A.
9.ОС Windows підтримує довгі імена файлів:
a)
до 64 символів; b) до 80 символів; c) до 250 символів; d) до 255
символів.
10.
Чи однакова кількість можливостей у ОС
Windows копіювання файлів
або папок на
флеш накопичувач чи на
логічний диск
вінчестера?
a) однакова; b) на одну більше; c)
на одну менше; d) на дві менше.
11.
Елементом вікна ОС Windows не може бути:
a)
заголовок; b)
рядок меню; c)
кнопка «Пуск»; d) рядок стану.
12.
Для виклику контекстного меню об'єкта необхідно:
a)
активізувати об'єкт;
b) клацнути на об'єкті правою кнопкою миші;
c) клацнути на об'єкті лівою кнопкою миші;
d) виконати подвійне
клацання лівої кнопки миші
на об'єкті.
13.
Об'єкт Корзина використовується для:
a)
збереження архівних файлів;
b) обміну
даними
між
програмами;
c) тимчасового збереження видалених файлів і папок;
d)
збереження дорогих серцю подарунків.
14.
У папці зберігаються:
a)
тільки файли; b) тільки
папки;
c)
шкільні
зошити;
d) папки та файли.
15.
ОС Windows є:
a)
програмою-оболонкою;
b) самостійною інтегрованою графічною операційною систе-
мою;
c)
надбудовою над ОС MS DOS;
d)
модифікацією Windows 13.1.
16.
Процедура завершення сеансу роботи з ОС Windows відбувається:
a)
через піктограму «Комп’ютер»;
b) через папку «Панель управления»;
c) через режим MS DOS;
d) через команду «Завершення работи» меню кнопки
«Пуск».
17.
Панель задач ОС ОС Windows складається з:
a)
ряду піктограм на Робочому столі;
b) графічної області, що включає три зони: кнопку меню
«Пуск», системного меню, панелі швидкого запуску;
c)
піктограм «Комп’ютер» та «Корзина»;
d)
набору елементів: піктограм, системного меню та курсора
мишки.
18.
Контекстне меню об'єкта ОС Windows виводить:
a)
команди, що дублюють меню кнопки «Пуск»;
b) команди, що доступні для роботи з активним вікном;
c)
команди налагодження графічного інтерфейсу;
d) команди, що доступні для роботи з даним об'єктом.
19. Визначення зайнятого та вільного об’єму пам'яті на логічному диску здійснюється за допомогою:
a) кнопки
системного меню вікна відповідного логічного диска;
b)
поля пошуку меню команди «Пуск»;
c) вікна «Свойства» логічного диска;
d) команди «Справка и поддержка» меню команди «Пуск».
20. Створення ярлика на Робочому столі
передбачає:
a)
створення копії об'єкта
на Робочому столі;
b)
швидкий запуск об'єкта
в лівій частині вікна провідника
ОС Windows;
c) швидкий доступ до об'єкта, на який він вказує (запуск про-
грами, відкриття папки тощо), з Робочого столу;
d)
включення ярлика до каталогу <Объект...> меню <Вставка>.
21.
Для пошуку файла
чи папки необхідно:
a)
активізувати команду Пуск/Справка и поддержка та скорис- татися вікном
діалогу Справочная система Windows;
b) активізувати поле пошуку меню команди «Пуск» та
ввести у ньому необхідні дані;
c)
активізувати команду Файл/Свойства
у вікні Комп’ютер;
d)
активізувати команду ? або Вызов справки у вікні
Комп’ютер.
22.
Для форматування флеш накопичувача необхідно:
a)
викликати контекстне меню об’єкта, який необхідно відфор- матувати та
виконати команду Свойства;
b)
виконати команду Сервис/Перейти у вікні Комп’ютер;
c) викликати контекстне меню об'єкта, який необхідно відфор-
матувати та виконати команду Форматировати;
d)
виконати команду Файл/Переименовать у вікні Компью-
тер.
23.
Вікно Комп’ютер призначено для:
a)
відображення всіх технічних пристроїв, які
підключені до
процесора;
b) відображення всіх ресурсів комп’ютера;
c)
відображення структури програмного забезпечення
комп’ютера;
d)
відображення технічних характеристик комп’ютера.
24.
Виконати відкриття документів, з якими працювали останнім часом, можна за
допомогою команди:
a) Пуск/стрілка вправо (біля програми);
b)
Пуск/Настройка;
c) Пуск/Программы;
d) Пуск/Выключение.
25.
Інформація в момент її копіювання або переміщення знаходиться в:
a)
Notepad (Блокнот);
b) Cardfile (Картотека);
c) Write (Редактор тексту);
d) Clipboard (Буфер Обміну).
26.
Засобами програми Проводник над файлом не
можна виконати операцію:
a)
копіювання файла;
b) перейменування файла;
c)
видалення файла;
d) редагування файла.
Інформація про одновимірні масиви
Таблиця "Математичні оператори та їх
використання" |
|||
Оператор |
Опис |
Приклад |
Результат |
+ |
Додавання |
5 + 7 |
12 |
- |
Віднімання |
55 - 10 |
45 |
* |
Множення |
4 * 6 |
24 |
/ |
Ділення |
7 / 2 |
3.5 |
// |
Цілочисельне ділення |
7 // 2 |
3 |
% |
Остача від ділення |
7 % 3 |
1 |
** |
Піднесення до степеня |
3 ** 4 |
81 |
Практична частина
Способи
створення списків в Python
Завдання 1. Створити,
реалізувати, протестувати алгоритми створення списків мовою програмування Python у середовищі програмування Thonny, що складаються з: 1)парних чисел; 2)непарних
чисел; 3) чисел кратних 3; 4) чисел, що є степенями 2; 5) чисел, що степенями
3. 6) чисел, що утворені формулою х(n)=5*n+9.
Реалізація 1. Види
сортування списків парних чисел
import random
print('Алгоритми
автоматичного створення парних чисел у масиві
або списку')
print('***Простий спосіб, що є функцією списку
list(range(k,m,n)) з лічильником')
Numer=list(range(-32,
32, 2))
print('Простенький
список 3n-чисел in Numer=', Numer, type(Numer))
print('Перший спосіб, що використовує цикл з лічильником')
lst2n1=[m
for m in range(-49, 102,2)] # циклічний генератор
для парних чисел
print('Перший
список парних чисел у порядку зростання lst2n1=', lst2n1, type(lst2n1))
print('Другий спосіб, що використовує цикл з лічильником і
розгалуження')
lst2n2=[k
for k in range(100, -28,-1) if k%2==0] # генератор для
парних чисел
print('другий
список парних чисел у порядку спадання lst2n2=', lst2n2, type(lst2n2))
print('Третій спосіб, що використовує генератор випадкових цілих чисел')
lst2n3=[2*n*random.randint(22,
222) for n in range(10, 0,-1) if n%2==0]
print('Третій список
випадкових парних чисел lst2n3=',
lst2n3, type(lst2n3))
lst2n3.reverse() # зміна порядку
чисел на протилежний
print('Змінений
список у протилежному порядку lst2n3=',
lst2n3, type(lst2n3))
lst2n3.sort(reverse=True) # упорядкування чисел у
порядку спадання
print('Змінений
список у порядку спадання lst2n3=',
lst2n3, type(lst2n3))
lst2n3.sort() # упорядкування чисел у
порядку зростання
print('Змінений
список чисел у порядку зростання lst2n3=', lst2n3, type(lst2n3))
Протестуйте даний алгоритм декілька разів для: 1) lst2n1=[m for m in
range(2, 102,2)];
2)
lst2n2=[k for k in range(100, -28,-1) if k%4==2]
3)
lst2n3=[6*n*random.randint(22, 222) for
n in range(30, -28,-1) if n%10==2]
Реалізація
2.
Статистичні характеристики списків
непарних чисел
import random
print('Алгоритми
автоматичного створення непарних чисел у масиві
або списку')
print('Перший спосіб, що використовує цикл з лічильником')
lst3n1=[2*m -1
for m in range(-8, 12,1)]
print('Перший
список непарних чисел у порядку зростання lst3n1=', lst3n1, type(lst3n1))
print('Кількість
усіх елементів у списку lst3n1=',
len(lst3n1))
print('Кількість
елемента "23" у списку lst3n1=', lst3n1.count(23))
print('Індекс
елемента "21" у списку lst3n1=', lst3n1.index(21))
print('Cума усіх
елементів у списку lst3n1=',
sum(lst3n1))
print('Максимум
усіх елементів у списку lst3n1=',
max(lst3n1))
print('Мінімум
усіх елементів у списку lst3n1=',
min(lst3n1))
print('Cереднє
арифметичне списку lst3n1=', sum(lst3n1)/len(lst3n1))
print('Другий спосіб, що використовує цикл з лічильником і
розгалуження')
lst3n2=[2*k+1
for k in range(100, -28,-1) if k%2==0]
print('Другий
список непарних чисел у порядку спадання lst3n2=', lst3n2, type(lst3n2))
print('Третій спосіб, що використовує цикл з лічильником і
розгалуження')
lst3n3=[1+6*n*random.randint(22,
222) for n in range(40, -38,-1) if
n%10==2]
print('Третій
список чисел у довільному порядку
lst3n3=', lst3n3, type(lst3n3))
lst3n3.remove(lst3n3[1]) # видаляємо із списку елемент lst3n[1]
print('Змінений
список випадкових непарних чисел без 1-го елементу: lst3n3=', lst3n3,
type(lst3n3))
lst3n3.sort(reverse=True)
print('Змінений
список випадкових непарних чисел у порядку спадання lst3n3=', lst3n3,
type(lst3n3))
lst3n3.sort()
print('Змінений
список випадкових непарних чисел у порядку зростання lst3n3=', lst3n3,
type(lst3n3))
Протестуйте даний алгоритм декілька разів для:
1)
lst3n1=[4*m -1 for m in range(-8, 12,1)]
2)
lst3n2=[6*k-1 for k in range(40, -28,-1) if k%3==0]
3
lst3n3=[1+2*n*random.randint(22, 222) for n in range(40, -38,-1) if n%10==7]
Реалізація
3. Видалення та
вставлення елементів у списки
import random
print('Алгоритми
автоматичного створення 3n-чисел у масиві або списку')
print('***Перший спосіб, що використовує функцію списку
list(range(k,m,n)) з лічильником')
Numer=list(range(-33,10,3))
print('Простенький
список 3n-чисел in Numer=', Numer, type(Numer))
print('***Другий спосіб, що використовує порожній список та
циклом із лічильником приєднує елементи')
n=10;
S1=[]
for
i in range(10):
S1.append(random.randint(-50,50)) #
приєднується випадкове число у список
S1[i]=3*(2*S1[i]-1) # елемент списку перетворюється в непарне
3n-число, що кратне 3
print('Початковий
список непарних 3n-чисел S1=', S1, type(S1))
print('***Третій спосіб, що використовує у списку формулу та
цикл з лічильником для неї')
lst4=[6*m
for m in range(-9, 9,1)]
print('Новий
список парних 3n-чисел у порядку зростання lst4=', lst4, type(lst4))
print('Кількість
усіх елементів у списку lst4=',
len(lst4))
#print('Кількість
елемента "33" у списку lst4=', lst4.count(23))
#print('Індекс
елемента "3" у списку lst4=', lst4.index(3))
print('Cума усіх
елементів у списку lst4=', sum(lst4))
print('Максимум
усіх елементів у списку lst4=',
max(lst4))
print('Мінімум
усіх елементів у списку lst4=',
min(lst4))
print('Cереднє
арифметичне усіх елементів у списку
lst4=', sum(lst4)/len(lst4))
print('***Четвертий спосіб, що використовує цикл з лічильником і
розгалуження')
lst3n2=[k
for k in range(100, -28,-1) if k%3==0]
print('Четвертий
список 3n-чисел у порядку спадання lst3n2=', lst3n2, type(lst3n2))
print('***П’ятий спосіб, що використовує генератор випадкових
чисел)
lst3n3=[3+6*n*random.randint(22,
222) for n in range(40, -38,-1) if
n%10==2]
print('Пятий
список випадкових непарних чисел у довільному порядку lst3n3=', lst3n3, type(lst3n3))
lst3n3.remove(lst3n3[1]) # видаляємо із списку елемент lst3n[1]
print('Змінений
список чисел без 1-го елементу: lst3n3=', lst3n3, type(lst3n3))
lst3n3.sort(reverse=True)
print('Змінений
список чисел у порядку спадання lst3n3=', lst3n3, type(lst3n3))
lst3n3.sort()
print('Змінений
список чисел у порядку зростання lst3n3=', lst3n3, type(lst3n3))
lst3n3[1:3]=[] #зрізу списку присвоюється порожній
список, ці елементи видалені
print('Змінений
список чисел після видалення елементів із списку', lst3n3)
lst3n3[1:3]=[3,
33, 333, 3333] #зрізу списку присвоюється список елементів
print('Змінений список чисел після вставлення елементів до списку', lst3n3)
Завдання 4. Реалізувати алгоритм операцій автоматичного сортування, суми чисел, з одновимірними масивами(списками) мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.
Реалізація основних операцій з одномірними масивами або списками(цикли з умовами).
import random; a = []; b=['None']*10
for i in range(10):
a.append(round((10.0 - random.random() * 5.0), 2))
print('Вхідний масив випадкових дійсних чисел: ', a)
a.sort(); s=sum(a); l=len(a); m=min(a); n=max(a)
print('Сума чисел масиву а: ',sum(a),'min(a) = ', m)
print('Кількість чисел масиву а: ', len(a),'max(a) = ', n)
print('Відсортований масив за зростанням: ',a)
for i in range(0,10):
b[9-i]=a[i]
print('Відсортований масив за спаданням: ',b)
print('max = {0}; min = {1}'.format(a[-1], a[0]))
print('Різниця max-min: ', round(a[-1] - a[0], 2))
Завдання 2. Реалізувати алгоритм «Відгадай число» мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.
Реалізація
import random
a = []
for i in range(10):
a.append(random.randint(1, 20))
number = random.choice(a)
guessesTaken = 0
myName = input('Привіт! Як тебе звати? ')
print('Отже, ' + myName + ', я задумав число від 1 до 20.')
while guessesTaken < 6:
guess = int(input('Спробуй відгадати. '))
guessesTaken += 1
if guess < number:
print('Твоє число менше від задуманого.')
elif guess > number:
print('Твоє число більше за задумане.')
else:
break
if guess == number:
print('Дуже добре, ' + myName + '! Для відгадування тобі знадобилося ' + str(guessesTaken) + ' разів!')
else:
print('Ні. Число, яке я задумав: ' + str(number))
Завдання 3. Кодування двовимірного масиву мовою програмування Python3 у вигляді вкладених списків
Реалізація.
# імпорт модуля генерування випадкових чисел
import random
# створюємо два порожніх списки для утворення вкладеного
a = []
b = []
for i in range(4):
for j in range(4):
# додаємо згенеровані виипадковим чином елементи до списку a
a.append(round(random.uniform(-10, 10), 1))
# формуємо список а у списку b
b.append(a[-4:])
# вводимо змінну s для обчислення суми елементів, значення яких більші нуля
s = 0
for i in range(4):
for j in range(4):
if b[i][j] > 0:
s += b[i][j] # знаходимо суми відібраних елементів
# виводимо вкладений список
print(b)
# виводимо результат суми
print(round(s, 1))
Завдання 4. Створити алгоритм створення двовимірних масивів, алгоритму множення масиву на число і алгоритм додавання двох(масивів) числових таблиць розмірами 4х4 випадкових цілих чисел на Python3 у середовищі Thonny.
Реалізація.
import random
def rand_matrix(n,m):
A=[[random.randint(0,9) for j in range(m)] for i in range(n)]
return A
def show_matrix(A):
for a in A:
for b in a:
print(b, end=" ")
print()
def suma_matrix(n,m):
C=[[A[i][j]+B[i][j] for j in range(m)] for i in range(n)]
return C
def dobutok_matrix(n,m,k, t):
D=[[(A[i][j])*k for j in range(m)] for i in range(n)]
F=[[(B[i][j])*t for j in range(m)] for i in range(n)]
S=[[D[i][j]+F[i][j] for j in range(m)] for i in range(n)]
return S
print("Перша таблиця випадкових цілих чисел або матриця А(4,4): ")
A=rand_matrix(4,4); show_matrix(A)
print("Друга таблиця випадкових цілих чисел або матриця B(4,4): ")
B=rand_matrix(4,4); show_matrix(B)
print("Третя таблиця випадкових цілих чисел або матриця С(4,4): ")
C=rand_matrix(4,4); show_matrix(C)
print("Четверта таблиця випадкових цілих чисел або матриця D(4,4): ")
D=rand_matrix(4,4); show_matrix(D)
print("Пята таблиця випадкових цілих чисел або матриця F(4,4): ")
F=rand_matrix(4,4); show_matrix(F)
print("Шоста таблиця випадкових цілих чисел або матриця S(4,4): ")
S=rand_matrix(4,4); show_matrix(S)
print("Таблиця чисел або матриця C(4,4)=A(4,4))+B(4,4): ")
print("Додавання двох таблиць чисел або матриць A(4,4)+B(4,4): ")
suma_matrix(4,4); show_matrix(C)
print("Множення двох таблиць на число і сума матриць -8*A(4,4)+9*B(4,4): ")
dobutok_matrix(4,4,-8, 9); show_matrix(S);
Списки python - функції і методи Python list ()
Списки оголошуються в квадратних дужках [ ]
.
z = [3, 7, 4, 2] # Создание списка
У python списки зберігають упорядкований набір елементів, які можуть бути різних типів. У прикладі, зазначеному вище елементи мають один і той же тип int
. Не обов'язково все елементи повинні бути одного типу.
Цей список може містить такі типи даних:int - цілі числа
, bool-логічні дані
, string - рядки
і float- дробові числа
.
Доступ до елементів списку
Кожен елемент має присвоєний йому індекс. Важливо відзначити, в python індекс першого елемента в списку - 0.
Також підтримується негативна індексація. Негативна індексація починається з кінця. Іноді її зручніше використовувати для отримання останнього елемента в списку, тому що не потрібно знати довжину списку, щоб отримати доступ до останнього елемента.
Ви також можете отримати доступ до одного і того ж елементу з використанням позитивних індексів (як показано нижче). Альтернативний спосіб доступу до останнього елемента в списку z
.
Зрізи (slice) списку
Зрізи гарні для отримання підмножини значень з вашого списку. На прикладі коду, наведеного нижче, він поверне список з елементами з індексу 0 і не включаючи індекс 2.
Програмний код повертає список з елементами починаючи з індексу 1 до кінця.
Зміна елементів в списку
Списки в Python змінюються. Це означає, що після створення списку можна оновити його окремі елементи.
[3, 'fish', 4, 2]
Методи і функції списків python
У списків Python є різні методи , які допомагають в програмуванні. У цьому розділі розглядаються всі методи списків.
метод Index
Метод index
повертає положення першого індексу, зі значенням х
. У зазначеному нижче коді, він повертає назад 0.
Ви також можете вказати, звідки починаєте пошук.
метод Count
Метод count
працює так, як звучить. Він вважає кількість разів, коли значення з'являється в списку.
метод Sort
Метод sort
сортує і змінює вихідний список.
[2, 3, 4, 7]
Вищевказаний код сортує список чисел від найменшого до найбільшого. Програмний код, показує, як ви можете сортувати список від найбільшого до найменшого.
[7, 4, 3, 2]
Слід зазначити, що ви також можете впорядкувати список рядків від А до Я (або AZ) і навпаки.
['Адам', 'Джессика', 'Лестер', 'Майкл', 'Рейчел', 'Стив']
метод Append
Метод append
додає елемент в кінець списку. Це відбувається на місці.
[7, 4, 3, 2, 3]
метод Remove
Код видаляє перше входження значення 2 зі списку z.
[7, 4, 3, 3]
метод Pop
Метод pop
видаляє елемент в зазначеному індексі. Цей метод також поверне елемент, який був вилучений зі списку. У разі, якщо ви не вказали індекс, він за замовчуванням видалить елемент за останнім індексом.
4
[7, 3, 3]
метод Extend
Метод extend
розширює список, додаючи елементи. Перевага над append
у тому, що ви можете додавати списки.
Додамо [4, 5]
в кінець z
:
[7, 3, 3, 4, 5]
Те ж саме можна було б зробити, використовуючи +
.
метод Insert
Метод insert
вставляє елемент перед зазначеним індексом.
[7, 3, 3, 4, [1, 2], 5]
Прості операції над списками
метод | опис |
---|---|
x in s | True якщо елемент x знаходиться в спискуs |
x not in s | True якщо елемент x не перебуває у спискуs |
s1 + s2 | Об'єднання списків s1 іs2 |
s * n , n * s | Копіює список s n раз |
len(s) | Довжина списку s , т.e. кількість елементів вs |
min(s) | Найменший елемент списку s |
max(s) | Найбільший елемент списку s |
sum(s) | Сума чисел списку s |
for i in list() | Перебирає елементи зліва направо в циклі for |
Приклади використання функцій зі списками:
Оператори +
і *
для списків
+
об'єднує два списки.
[11, 33, 1, 9]
*
копіює елементи в списку.
[1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4]
оператор in
іnot in
Оператор in
перевіряє чи знаходиться його зі списку. При успішному результаті він повертає True
, в разі невдачі, повертає False
.
Аналогічно not in
повертає протилежний від оператора in
результат.
Ітерація за списком з використанням циклу for
Список - послідовність. Нижче спосіб, які ви можете використовувати для циклу, щоб перебрати всі елементи списку.
1 2 3 4 5
Перетворення списку в рядок
Як перетворити список в рядок?
Для перетворення списку в рядок використовуйте метод join (). В Python це виглядає так:",".join(["a", "b", "c"]) -> "a,b,c"
.
Роздільник пишуть в лапках перед join, в список повинен складатися з рядків.
Ось кілька корисних порад для перетворення списку в рядок (або будь-якого іншого ітерабельного, такого як tuple
).
По-перше, якщо це список рядків, ви можете просто використовувати join () наступним чином.
spam, ham, eggs
Використовуючи той же метод, ви можете також зробити наступне:
Однак цей простий метод не працює, якщо список містить не малі об'єкти, такі як цілі числа. Якщо ви просто хочете отримати рядок, розділені комами, ви можете використовувати цей шаблон:
80, 443, 8080, 8081
Або ж цей, якщо ваші об'єкти містять квадратні дужки:
Зрештою, ви можете використовувати map()
щоб перетворити кожен елемент в список рядки і потім приєднатися до них:
Тест на знання списків в Python
Завдання для самостійного опрацювання
1.Скласти діалогову програму, яка запитує вік
користувача і визначає до якої вікової категорії користувач належить:
від 1 до
10 – дитина;
від 11 до
15 – підліток;
від 16 до
20 – юнак;
від 21 до
30 – молода людина;
після 31
–людина у зрілому віці.
2.Дано ціле число n, n=1,…,12 яке вказує порядковий номер місяця в році. Скласти програму
яка б за введеним значення n вивела назву відповідного місяця
та кількість днів у ньому.
3.Дано ціле число n n=1,…,4, яке визначає пору року. Скласти програму яка б за
введеним значенням n вивела перелік місяців, які належать до
цієї пори року.
4.Залежно
від введеного символу L, S, V програма повинна обчислювати довжину кола; площу
кола; об’єм циліндра.
5.Визначити,
чи є введена буква українського алфавіту голосною.
6.Напишіть
програму, яка по введеному числу з проміжку 0 .. 24, визначає час доби.
7.Напишіть
програму, яка по введеному номеру місяця високосного або невисокосного року,
виводить кількість днів у місяці і назву місяця.
8.По
введеному числу від 0 до 15 вивести назву кольору, відповідного цьому коду.
9.Арифметичні
дії над числами пронумеровані таким чином: 1 - додавання, 2 - віднімання, 3 -
множення, 4 - ділення. Дано номер дії N (ціле число в діапазоні 1-4) і дійсні
числа A і B (В не дорівнює 0). Виконати над числами вказану дію і вивести
результат.
10.Вводиться
число від 1 до 15. Вивести дане число, записане римськими цифрами (I, II, III,
IV, V, VI, ...., XV);
11.Вводиться
число від 1 до 15. Вивести дане число, записане в двійковій системі числення
(1, 10, 11, 100, 101, ...., 1111);
12.Написати
алгоритм, що дозволяє отримати словесне найменування шкільних оцінок.
13.Написати
алгоритм, що дозволяє отримати словесне найменування порядку планет у Сонячній
системі.
Немає коментарів:
Дописати коментар