9.09.2021-16.09.2021
Тема: Математичні операції у мові програмування Python
Теоретична частина
Повторення
Самоперевірка
залишкових знань
Тестове
завдання «Операційна
система Windows».
1.
Виклик довідки в Проводнику відбувається при натисненні функціональної клавіші:
a) F2; b) F4; c) F1; d) F3.
2.
Перехід між вікнами Проводника здійснюється за
допомогою клавіші:
a) Ctrl; b) Tab; c) Alt; d) Shift.
3.
Технологія drang-and-drop – це:
a)
переміщення папки в файл;
b) спосіб роботи з об’єктами, при якому можна взяти об’єкт
мишкою і перетягнути в інше місце;
c)
пересилка документа в Корзину;
d)
суміщення двох папок в одну.
4.
Виклик контекстного меню здійснюється:
a)
клацанням на об’єкті лівою кнопкою мишки;
b) клацанням на об’єкті правою кнопкою мишки;
c)
подвійним клацанням на об’єкті лівою кнопкою мишки;
d)
утримуванням курсора мишки над об’єктом
протягом двох
секунд.
5.У
Кошику знаходяться файли:
a) видалені з жорсткого диска.
b) видалені з флешки.
c) тимчасові файли.
d) копії
файлів, з якими в даний
момент
працює
користувач.
6.Вікно
нормального розміру якщо воно:
a)
розгорнуте на весь екран.
b) згорнуте до піктограми на панелі задач.
c) займає частину екрана.
d) закрите.
7.Жорсткий диск
належить до:
a) зовнішньої пам’яті.
b)
оперативної
пам’яті.
c)
постійної пам’яті.
d) кеш-пам’яті.
8.
Пошук файлів
можна виконувати:
a)
за іменем автора;
b) за кількістю символів;
c) за іменем, типом, датою створення, розміром;
d) жодне з наведених тверджень не відповідає істині.
9.
Щоб файл при видаленні не
потрапив до
корзини, слід
утримувати натиснутою клавішу:
a)
CTRL. b) ALT. c) ESC.
d) SHIFT.
10.
Щоб виділити об’єкти, які розташовані не поряд, слід утримува- ти натиснутою
клавішу:
a) CTRL. b) ALT. c) ESC. d)
SHIFT.
11.
Ярлик – це:
a)
вигляд значка файлу;
b) файл, призначений для виклику програми чи документа;
c)
інформація про розмір файла;
d) короткий
зміст
файла.
12.Ємність
жорсткого диска вимірюється в:
a)
Метрах. b) Гігабайтах. c) Бітах.
d) Кг.
13.Панель
задач на Робочому столі ОС Windows може бути розташована:
a)
Зліва від панелі «Microsoft Office».
b) З будь якої сторони екрану.
c)
Виключно знизу екрана.
d) Виключно під значками піктограми на Робочому столі.
14.Перерахуйте
можливі стани активного вікна ОС
Windows.
a) Згорнуте у вигляді кнопки на Панелі завдань, частково
за- крите іншими вікнами.
b)
Розташоване зверху інших вікон, які
розташовані на Робо- чому столі у вигляді піктограм.
c)
Закрите іншими вікнами, розташоване зверху інших вікон.
d) Згорнуте, нормальне і розгорнуте.
15.Коли
з'являється смуга прокрутки у вікні ОС Windows?
a)
Якщо включено відповідну установку в «Панелі керування».
b)
Якщо включено відповідну кнопку на Панелі інструментів.
c)
Якщо включено відповідну команду з меню «Вид».
d) Якщо площа основного робочого простору вікна недостатня
для відображення даних.
16.Об'єкти
заголовка вікна –
a) Назва вікна, головне меню, три
кнопки управління вікном.
b)
Назва вікна, головне меню, системне меню.
c) Кнопка системного меню, назва вікна, кнопки для управлін-
ня вікном.
d)
Назва вікна, системне меню, рамка заголовка
вікна.
17.Тека
(папка, каталог), в якій тимчасово потрапляють видалені об’єкти, називається ...
a) Корзина. b)
Оперативна пам’ять. c) Портфель. d) Блокнот.
18.
Активний диск
– це...
a) диск, з яким користувач працює в даний момент часу;
b) CD-ROM;
c) жорсткий
диск;
d) диск, в
якому зберігається операційна система.
19.Технологія
Plug and Play:
a) дозволяє синхронізувати роботу комп’ютера і пристрою;
b) дозволяє новим
пристроям автоматично настроюватися під
конфігурацію даного комп’ютера;
c)
використовується замість зовнішніх пристроїв.
20.До функціональних можливостей ОС
Windows не відноситься:
a)
підтримка мультимедіа;
b) технологія Plug and Play;
c) багатозадачність;
d) підтримка імен файлів лише формату 8.3
21.Що не записується в повному імені файла?
a)
Ім’я файла.
b) Розширення.
c) Імена папок.
d) Ім’я комп’ютера.
22.Вказати
неправильне твердження:
a) Апаратні засоби управляють програмним забезпеченням.
b)
Програмне забезпечення управляє апаратними
засобами.
c)
Програмне забезпечення – це інформація, що записана на дисках.
d)
Апаратні засоби – це обладнання у складі ПК.
23.Що таке драйвер?
a)
Системне програмне забезпечення, яке
призначене для вико- нання допоміжних функцій.
b)
Текстовий
редактор.
c) Системне програмне забезпечення, яке призначене для роботи
з конкретним зовнішнім пристроєм комп'ютера.
d) Системне програмне забезпечення, яке
призначене для управління роботою комп’ютера.
24.
Під час виконання прикладна програма зберігається:
a)
у відеопам’яті;
b) в процесорі;
c) в оперативній пам’яті;
d)
в ПЗП.
Практична частина
Завдання 1. Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими різнознаковими та різнопарними числами а та b виводить:
1) суму введених чисел а та b, тобто a+b;
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа а
print('Введіть число b=') # виведення повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
z=a+b # присвоєння змінній z суми двох чисел
print('a+b=', z) # виведення суми двох чисел на монітор
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7; b = 8; 2) a= 54; b = -97; 3) a= -60; b=345.
Завдання 2. Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими різнознаковими, однакової парності числами n та m виводить:
2) добуток введених чисел m та k, тобто m*k;
Реалізація.
print('Введіть число m=') # виведення повідомлення на монітор
m=int(input()) # введення з клавіатури числа m
print('Введіть число k=') # виведення повідомлення на монітор
k=int(input()) # введення з клавіатури числа k
x=m*k # присвоєння змінній x добутку двох чисел
print('m*k =', x) # виведення результату дії двох чисел на монітор
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)m= -7; n = 5; 2) m= 54; n = -14; 3) m= -61; n=13.
Завдання 3. Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими, однаковознаковими, різнопарними числами r та t виводить:
3) цілу частину від ділення числа r та на число t , тобто r // t;
Реалізація.
print('Введіть число r =') # виведення повідомлення на монітор
r =int(input()) # введення з клавіатури числа r
print('Введіть число t =') # виведення повідомлення на монітор
t=int(input()) # введення з клавіатури числа t
y=r//t # присвоєння змінній у частки двох чисел
print('r//t =', y) # виведення результату дії двох чисел на монітор
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)r= -7; t= - 4; 2) t= 5; r = 4; 3) r= -67; t= -12.
Завдання 4. Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими кратними трійці та парними числами а та b виводить:
4) остачу від ділення подвоєнного числа а на половину числа b, тобто а%b;
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа а
print('Введіть число b=') # виведення повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
z=(2*a)%(0.5*b) # присвоєння змінній z остачі від діленя двох чисел
print('(2*a)%(0.5*b)=', z) # виведення результату дії двох чисел на монітор
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)b= -6; a=12; 2) a=4; b = -10; 3) b=-2; a=-16.
Завдання 5. Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими кратними п’ятірці та однаковопарними числами а та b виводить:
5) середнє арифметичне для півчверті числа а та півтори числа b, тобто 0.5*(0.125*а+1.5*b);
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа а
print('Введіть число b=') # виведення повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
z=0.5*(0.125*a+b*1.5) # присвоєння змінній z результату дії
print('0.5(0.125a+1.5b)=', z) # виведення результату дії двох чисел на монітор
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -15; b= 5; 2) b= 55; a= -45; 3) a= -60; b=10.
Завдання 6. Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими різнознаковими, однакової парності числами a та b виводить:
6) ceреднє квадратичне для числа а та числа b, тобто (0.5*а*а+0.5*b*b)**0.5;
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа а
print('Введіть число b=') # виведення повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
g=(0.5*a*a+0.5*b*b)**0.5 # присвоєння змінній g результату дії
print('(0.5*a*a+0.5*b*b)**0.5=', g) # виведення результату дії
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7; b = 5; 2) b= 4; a = -14; 3) a= -1; b=3.
Завдання 7. Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими однаковознаковими, однакової парності числами a та b виводить:
7) ceреднє геометричне двох модулів чисел а та b, тобто (abs(a)*abs(b))**0.5;
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа а
print('Введіть число b=') # виведення повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
q=(abs(a)*abs(b))**0.5 # присвоєння змінній q результату дії
print('(a*b)**0.5=', q) # виведення результату дії
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7; b = 5; 2) b= 4; a = -14; 3) a= -1; b=3.
Завдання 8. Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими однаковознаковими, однакової парності числами a та b виводить:
8) середнє гармонійне двох модулів чисел а та b, тобто 2*a*b/(a+b);
Реалізація.
print('Введіть число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=int(input()) # введення з клавіатури числа а
print('Введіть число b=') # виведення повідомлення на монітор
b=int(input()) # введення з клавіатури числа b
h=2*a*b/(a+b) # присвоєння змінній h результату дії
print('2*a*b/(a+b)=', h) # виведення результату дії
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7; b = -5; 2) b= 4; a = 14; 3) a= -1; b=-3.
Завдання 9. Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними дробовими різнознаковими, числами a та b виводить:
9) квадрат суми для куба тричверті числа а та куба третини числа b, тобто ((0.75*a)**3+(b/3)**3)**2;
Реалізація.
print('Введіть дробове число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=float(input()) # введення з клавіатури числа а
print('Введіть дробове число b=') # виведення повідомлення на монітор
b=float(input()) # введення з клавіатури числа b
s=((0.75*a)**3+(b/3)**3)**2 # присвоєння змінній s результату дії
print('((0.75*a)**3+(b/3)**3)**2=', s) # виведення результату дії
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -7.6; b = 5.2; 2) b= 4.7; a = -1.4; 3) a= -1.8; b=3.5.
Завдання 10. Створити, реалізувати, протестувати алгоритм мовою програмування Python у середовищі програмуванняThonny, який за двома введеними цілими різнознаковими, однакової парності числами a та b виводить:
10) куб різниці для квадрату числа а та четвертого степеня числа b, тобто (a**2-b**4)**3;
Реалізація.
print('Введіть дробове число а=') # виведення повідомлення на монітор
a=float(input()) # введення з клавіатури числа а
print('Введіть дробове число b=') # виведення повідомлення на монітор
b=float(input()) # введення з клавіатури числа b
d=(a**2-b**4)**3 # присвоєння змінній d результату дії
print('(a**2-+b**4)**3=', d) # виведення результату дії
Протестувати алгоритм для трьох випадків: 1)a= -1.7; b = 4.5; 2) b= 2.4; a = -1.4; 3) a= -1.01; b=3.097.
Результати виконання практичної частини надіслати на електронну адресу: vinnser@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар